هشدار جدی پوتین/ قادر به انجام حمله ای غیرقابل پیشگیری هستیم

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور روسیه امروز (یکشنبه) تاکید کرد، نیروی دریایی این کشور قادر به تشخیص هر دشمنی و دست زدن به "حمله ای غیرقابل پیش گیری" در صورت لزوم است.

این اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چند هفته بعد از آن مطرح می شود که یک کشتی جنگی انگلیس با عبور از نزدیکی شبه جزیره کریمه باعث خشم مسکو شد.

پوتین در سخنرانی در محل رژه مربوط به روز نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ تصریح کرد: ما قادر به تشخیص هر گونه دشمن زیر آب، روی آب و هوابرد و در صورت لزوم اجرای یک حمله غیرقابل پیش گیری علیه آن هستیم.

رهبر روسیه گفت: روسیه جایگاه شایسته خود را در میان قدرتهای پیشرو دریایی به خود اختصاص داده است ، راه عظیم توسعه را از قایق متوسط ​​عصر پیتر بزرگ تا کشتی های قدرتمند اقیانوس و زیردریایی های موشک اتمی بالستیک طی کرده است.

پوتین خاطرنشان کرد: آنها هوانوردهای دریایی دوربرد و کوتاه برد ، سیستم های پدافند ساحلی ایمن ، جدیدترین سیستم های مهمات با دقت هدایت مافوق صوت را که هنوز هم در جهان دارای آنالوگ نیستند ، به دست آورده اند ، که ما آنها را به طور مداوم و با موفقیت کامل می کنیم.

در جریان حادثه رخ داده در ماه ژوئن، روسیه اعلام کرد در مسیر یک کشتی جنگی انگلیسی بمب انداخته و شلیک های هشدار آمیز انجام داده تا آن را وادار به خروج از آبهای شبه جزیره کریمه کند.

انگلیس روایت روسیه از حادثه را رد و اظهار کرد، اعتقاد دارد هر گونه شلیک رخ داده مربوط به یک مانور از پیش اعلام شده روسیه بوده و این که هیچ بمبی فرو ریخته نشده است.

پوتین ماه گذشته میلادی گفت، روسیه می توانست این کشتی جنگی انگلیسی تحت عنوان کشتی جنگی اچ.ام.اس "مدافع" را که متهم به ورود غیرقانونی به آبهای ارضی خود کرد، بدون شروع کردن جنگ جهانی سوم غرق کند و آمریکا در این "تحریک" نقش داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.