پوتین: پاسخ قاطعانه به تحریم های آمریکا می دهیم

به گزارش  فایننشال تایمز، در حالی که طرفداران الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه اعتراضاتی را در روسیه به راه انداخته اند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تهدید کرد پاسخی سخت و نامتقارن به تحریم‌های آمریکا خواهد داد.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، تنها چند ساعت پیش از آنکه هواداران الکسی ناوالنی، مخالف زندانی دولت روسیه به خیابان بیایند، پوتین در خصوص عبور کشور‌های غربی از خط قرمز هشدار داد.

پوتین با لحنی هشدار آمیز خطاب به غرب گفت: ما نمی‌خواهیم تا پل‌ها را خراب کنیم؛ اما اگر کسی نیت‌های خوب ما را به عنوان سهل انگاری و یا ضعف ببیند، آن‌ها باید این مسأله را به یاد داشته باشند: پاسخ روسیه نام متقارن خواهد بود. این (پاسخ) سریع و سخت خواهد بود.

رئیس جمهو روسیه در ادامه افزود: هرطرفی که اقدامات تحریک آمیزی را به بار آورد که تهدیدی برای منافع ما تلقی شود، پشیمان خواهد شد. امیدوارم کسی به فکر عبور از خط قرمز در روابط با روسیه نیافتد. ما در هر موردی، خودمان مکان این خط قرمز را مشخص می‌کنیم.

پوتین همچنین در نخستین سخنرانی عمومی از زمانی که آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه در اواخر هفته پیش به بهانه مداخله مسکو در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا وضع کرده بود، اعلام کرد اقدامات غیر دوستانه در قبال روسیه متوقف نمی‌شود و قول داد تا به این گستاخی آشکار پاسخ خواهد داد.

پوتین گفت: این کار برای آن‌ها به مانند ورزش شده است؛ آن‌هایی بلندترین صدا را علیه روسیه دارند. آن‌ها در حال مجازات روسیه بدون هیچ علتی هستند.

گفتنی است آمریکا پیشتر در واکنش ادعایی به آنچه حملات سایبری روسیه و مداخله این کشور در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نامیده شده بود، طیف وسیعی از تحریم‌ها را علیه مسکو اعلام کرد.

این تحریم‌ها ۳۲ نهاد روسی را هدف قرار داده و شامل اخراج دیپلمات‌ها هم می‌شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.