به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای پس از دیدار با فؤاد حسین، همتای عراقی خود اظهار کرد: آمریکا مطابق با استراتژی امنیت ملی بزرگترین اهداکننده کمک بشردوستانه در عراق و در سطح جهان باقی مانده است.

وی افزود: این باعث خوشحالی است که اعلام می‌کنیم آمریکا کمک بشردوستان ۱۵۵ میلیون دلاری اضافی را برای ملت عراق و پناهندگان عراقی در منطقه و همچنین جوامع میزبان آنها اختصاص داده است.

در این بیانیه آمده است که این بودجه برای تهیه سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی اولیه، کمک‌های غذایی اضطراری، آب و سرویس بهداشتی و خدمات بهداشتی به مردم عراق اختصاص خواهد یافت.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که حمایت بشردوستانه آمریکا از عراق تاکنون در سال مالی ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است و از سال ۲۰۱۴ تاکنون آمریکا بیش از ۳ میلیارد دلار کمک بشردوستانه در عراق و برای عراقی‌های در منطقه فراهم کرده است.

این بیانیه پس از دیدار بلینکن و فواد حسین در واشنگتن در چارچوب مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن صادر شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت که بلینکن و فواد حسین در جریان این دیدار با پرداختن به مذاکرات استراتژیک میان دو کشور بار دیگر بر اصول توافق شده در توافقنامه چارچوب استراتژیک تاکید کردند.

وی گفت که بلینکن در جریان این دیدار تاکید کرد که آمریکا به کمک به عراق در راستای تحقق ثبات و شکوفایی در این کشور پایبند است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر حمایت از تلاش‌های عراق در زمینه مقابله با فساد و اصلاح اقتصادی تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.