روسیاالیوم گزارش داد، متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد بر همکاری کشورش با عراق در قالب توافقنامه چارچوب استراتژیک امضا شده میان دو کشور تأکید و اعلام کرد، در مذاکرات استراتژیک میان دو طرف در ماه ژوئن همه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و علمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تولر افزود: طی هفته‌های آتی همکاران من به شکل جداگانه پیرامون چگونگی بررسی توافق نامه چارچوب استراتژیک  بحث و تبادل نظر خواهند کرد. آمریکا و عراق در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی وعلمی روابط دوجانبه دارند و این همکاری تنها به کمک‌های امنیتی منحصر نمی‌شود.

وی ادامه داد، همکاری‌های میان دو طرف در بخش اقتصادی شامل جذب هیئت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری آمریکا در عراق و کمک به این کشور خواهد بود تا در بخش انرژی مستقل شود. در بخش سیاسی نیز برنامه‌های مربوط به تقویت حقوق بشر و عدالت مورد  بررسی قرار خواهد گرفت.

تولر در پایان گفت: بنابراین شراکت و همکاری میان دو کشور تنها به بخش امنیتی محدود نمی‌شود و واشنگتن مشتاق برگزاری این گفت‌وگوی استراتژیک با هدف تقویت همکاری‌ها در تمامی بخش‌های مذکور است تا چالش‌های متعددی که عراق همچنان با آنها روبروست حل و فصل شوند.

قرار است این مذاکرات در سه بخش سیاسی، نظامی و اقتصادی در سطحی پایین‌تر از وزرای امور خارجه آمریکا و عراق طی روزهای دهم و یازدهم ژوئن برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.