جزئیات نامه امام جمعه بوشهر به وزیر بهداشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پی شیوع مجدد بیماری کرونا در جنوب کشور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت با تشکر از تلاش‌های او و کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا، تقاضا کرد در دو عرصه تخصیص بیشتر واکسن و تسریع در واکسیناسیون افراد بالای پنجاه سال و همچنین افراد بالای چهل سال دارای بیماری‌های خاص در سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان، اقدام عاجل صورت گیرد و ۲۰۰ هزار دوز واکسن نیز به استان بوشهر اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، متن نامه به شرح زیر است:

بِسم الله الرّحمنِ الرّحِیم

محضر مبارک جناب مستطاب دکتر سعید نمکی

وزیر محترم بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران

با سلام و عرض ادب و دعای خیر

در آغاز از تمامی تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در عرصه‌های مختلف پزشکی به ویژه مقابله با بیماری ویروس کرونا تشکر و قدر دانی می‌نمایم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون آن تلاشگران حوزه سلامت و شفای همه بیماران را از خداوند متعال خواستارم.

بدین وسیله خدمت آن جناب معروض می‌دارم استان‌های جنوبی ایران: هرمزگان، خوزستان و بوشهر به علت شرایط خاصّ جغرافیایی، ارتباط بین المللی و تردّد بسیار جمعیت متنوع و سیّال می‌تواند کانون درگیری و شیوع این بیماری در فضای محلی و ملّی باشند همانطور که هم اینک دچار وضعیت حادّ بیماری کرونا هستند؛ بدین جهت تقاضا می‌شود در دو عرصه: تخصیص بیشتر واکسن و تسریع در واکسیناسیون مطلق افراد بالای پنجاه سال و همچنین افراد بالای چهل سال دارای بیماری‌های خاص در این سه استان، اقدام عاجل صورت گیرد.

بی تردید این اقدام دانش بنیان آمایشی، موجب مدیریت کارآمد پروژه درمان، کنترل و مهار چرخه انتقال این بیماری در گستره منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خواهد بود.

شایان ذکر است که استان بوشهر در صورت تخصیص صد و پنجاه تا دویست هزار دوز واکسن می‌تواند تمامی یا بیشتر افراد مذکور را واکسینه نماید.

در پایان ضمن سپاس و تقدیر از کادر بهداشت و درمان استان بوشهر و گروه‌های جهادی، آمادگی تمامی نخبگان و نیروهای مردمی این استان ولایتمدار جهت همکاری و همیاری با آن مجاهدان عرصه سلامت اعلام می‌دارم.

موفق و مؤید باشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.