ویدئوی موسوم به «قمه‌کشی هلیا» چند دختر نوجوان را در فضایی عمومی نشان می‌دهد و از شیوه گویش حاضران و صداهای پس‌زمینه به نظر می‌رسد مکانی که ماجرا در آن رخ داده می‌تواند اصفهان باشد. دخترها که دو گروه هستند، ابتدا درگیری لفظی دارند و ناگهان تنش میان آنها به برخورد شدید از نوع کشیدن مو و لگد زن دو نفر می‌انجامد.

در ادامه یکی از دخترها دیگری را چنان پرتاب می‌کند که بخشی از کتف و سرش به ناحیه سیمانی کنار باغچه می‌خورد اما دختر آسیب‌دیده که در ادامه درمی‌یابیم «هلیا» نام دارد، برمی‌خیزد و دعوا و درگیری را از سر می‌گیرد. در حالی که تنش میان سه چهار نفر بالا گرفته، دیگر دختران نوجوان حاضر در محل بیشتر نقش تماشاچی را دارند و پسرهایی که فیلم می‌گیرند، با لفاظی‌هایشان بر آتش درگیری می‌دمند. در این میان صدای دشنام‌ها و واژه‌های بالای ۱۸ سال هم به گوش می‌رسد.

پس از آرام شدن نسبی دعوا، یکی از حاضران متوجه «چاقو»یی می‌شود که در شلوار هلیا پنهان است و وقتی به آن اشاره می‌کند، دخترک یک قمه ۵۰ سانتیمتری را از شلوارش بیرون می‌کشد و البته به توصیه یکی از دوستان خود برای اینکه «شر» نشود، از آن استفاده نمی‌کند. شما می‌توانید ماجرای این دعوای نوجوانان را در این ویدئویی یک دقیقه و ۴۵ ثانیه‌ای ببینید.

پس از انتشار گسترده این فیلم در فضای مجازی و بازبینی چندباره آن، کاربران شبکه‌های اجتماعی نکته‌هایی عجیب کشف کردند. اول اینکه یک دختر نوجوان چرا باید قمه همراه داشته باشد؟ دوم اینکه او چگونه بدون ترس از آسیب دیدن آن را زیر شلوار خود پنهان کرده است؟ نکته سوم بیرون زدن نوک قمه از زیر شلوار در میانه دعواست که می‌توانست به یک فاجعه جبران‌ناپذیر بینجامد.

هر چند با دیدن این فیلم تاسف‌بار هم باز برخی کاربران سر شوخی و خنده را باز کردند و گروهی از آنها بیش و پیش از آنکه نگران جان دختربچه‌ها باشند، نگرانی خود را برای سرنوشت کش موی یکی از آنها که روی زمین افتاده بود ابراز کردند. عده‌ای دیگر هم تاب‌آوری هلیا را ستودند که با وجود داشتن قمه از آن استفاده نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.