وزیر نیرو: فعلا خاموشی نداریم

 اردکانیان در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی درخصوص خاموشی های اخیر در کشور افزود: با رفع مشکلات پیش آمده به مرور خاموشی ها کاهش پیدا کرد و در شرایط فعلی خاموشی نداریم.

وی با تاکید براین که همکاران فنی ما مشغول فعالیت شبانه روزی هستند، تصریح کرد: باید تا شنبه وضعیت تامین برق کشور تثبیت شود چراکه هفته آینده دوباره هوای گرم پایدار خواهیم داشت.

وزیر نیرو در ادامه گفت: امروز نیاز مصرف ۶۳ هزار و ۹۹۰ مگاوات، روز گذشته ۶۵ هزار و سه شنبه ۶۶ هزار مگاوات بوده است. ۴۰ درصد از این میزان مصرف مربوط به دستگاه های سرمایشی است یعنی حدود ۲۵ هزار مگاوات که ۴ هزار مگاوات در دستگاه های دولتی مصرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات پیش آمده ناشی از بی تدبیری نیست، افزود: با رخدادهای غیرقابل پیش بینی مواجه شدیم، بطور مثال از اواخر خرداد تا اواسط تیر، نیروگاه اتمی بوشهر از مدار خارج شد و هر روز ۲۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی را از دست دادیم که با بازگشت این نیروگاه به مدار بخشی از کمبود تولید جبران شد.

 وزیر نیرو گفت: همکاری صنایع بزرگ با صنعت برق باعث کاهش بار مصرفی شد و فشار زیادی از شبکه برداشته شد. صنایعی که در این مدت انرژی مصرف نکنند، در آینده به همین اندازه، برق رایگان دریافت می کنند.

او ادامه داد: همچنین تقسیط مالیات و بیمه صنایعی که با صنعت برق در این ایام همکاری کنند، از دیگر تصمیم های دولت است. وی در خصوص میزان جابه‌جایی بار با همکاری صنایع نیز گفت: توانستیم با همکاری صنایع، ۴ هزار مگاوات جابه‌جایی بار داشته باشیم درحالی که کمبود ما حدود ۷ هزار مگاوات است که تلاش می‌کنیم به این عدد برسیم.

وزیر نیرو افزود: در شب توانسته‌ایم ۱۰۰ درصد نیاز مصرف را تأمین کنیم و در شب گذشته خاموشی نداشتیم اما در روز این رقم هم اکنون ۷۵ درصد است.اردکانیان در پایان از مردم درخواست کرد با استفاده بهینه برق و با رعایت الگوی مصرف کمک‌رسان شبکه برق کشور باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.