واکنش هشدارآمیز مسکو به اظهارات وزیرخارجه انگلیس

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز چهارشنبه گفت، مسکو هر اقدامی که لازم باشد در برابر نقض مرزهای آبی در دریای سیاه انجام می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف در واکنش به اظهارات اخیر «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «رئیس جمهور و دیگر سطوح مقامات دولت روسیه بارها گفته‌اند که روسیه اقدامات لازم را در صورت نقض مرزهای کشور در دریا اتخاذ می‌کند».

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «پس در این مورد، هربار که مرزهای کشور روسیه مورد تجاوز قرار گیرد، اقدامات لازم اتخاد خواهند شد. گاردهای مرزی اقدامات خود را به همان شکل که به آن‌ها دستور داده شده انجام خواهند داد و قطعاً ابزارهای دیپلماتیک نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت».

پسکوف متذکر شد، تنها راه جلوگیری از چنین رویارویی‌هایی، این است که ناوهای اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حریم آبی روسیه در کریمه را نقض نکنند.

وزیر امور خارجه انگلیس سه شنبه گفته بود که کشتی‌های این کشور علی‌رغم حادثه اخیر در شبه جزیره کریمه، به تردد از این مسیر ادامه می‌دهند.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در توضیح درباره حادثه اخیر پیش آمده به کمیته پارلمانی این کشور مدعی شد: «ناو جنگی "اچ ام اس دیفندر" کوتاه‌ترین و مستقیم ترین مسیر را طی کرد. این یک مسیر تردد شناخته شده بین‌المللی است. طبق قوانین بین‌المللی، ما حق داریم از آبهای سرزمینی اوکراین عبور کنیم. این همان کاری است که ما انجام خواهیم داد».

این ناو جنگی در ۲۳ ژوئن وارد منطقه‌ای شد که روسیه آن را یک منطقه دریایی متعلق به خود در کریمه می‌داند. نیروی دریایی روسیه برای انحراف شناور انگلیس مجبور به شلیک هشدار دهنده شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.