تلاش برای ممانعت از هسته ای شدن تهران

بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل، طی مصاحبه‌ای با شبکه ۱۳ تلویزیون  اسرائیل بار دیگر مدعی شد که مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی خواهند شد. او در این گفتگو ادعا کرده: «ما با ایران در کشمکش هستیم. ما باید از خودمان دفاع کنیم. ما مصمم به جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران و ممانعت از رفتار منفی فعالانه در منطقه هستیم. اسرائیل به اقدام با آنچه که در اختیار دارد برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی و جلوگیری از مسلح کردن خودش و آسیب زدن به اسرائیل از هوا، زمین، دریا و فضای مجازی ادامه می‌دهد. ما این کار را در زمان و مکانی که برای ما مناسب باشد، انجام می‌دهیم و ما برتری نظامی خود برای ثبات منطقه و امنیت منطقه را حفظ می‌کنیم.»

از سوی دیگر جرازلم پست به نقل از فتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، نوشته حماس دیگر نباید چمدان‌های پر از پول نقد دریافت کند، ما در حال دستیابی به راه‌حلی هستیم که کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه را امکان‌پذیر کند، اما بدون چمدان‌های پر از دلار. به‌ ادعای جروزالم پست، قبل از درگیری ۱۱ روزه حماس و اسرائیل، قطر ۳۰ میلیون دلار پول نقد به نهادهای تحت کنترل حماس در نوار غزه برای توزیع در میان خانواده‌‌های نیازمند اهدا کرده بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر ضربه عدم تمدید تفاهم نامه آژانس به برجام/ اعتراض به قطعی گسترده برق در عراق بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.