واکنش سفارت آمریکا در بغداد به انفجارهای بابل عراق

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت آمریکا با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر نسبت به شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال بابل عراق واکنش نشان داد.

سفارت آمریکا در بغداد در این باره نوشت: گزارش‌هایی مبنی بر احتمال رخ دادن چندین انفجار در نزدیکی منطقه جرف الصخر در شمال بابل عراق به دست ما رسیده است. ما تأکید می‌کنیم که هیچ پرسنل و یا نظامی آمریکایی در نزدیکی این منطقه حضور ندارد و آمریکا به هیچ وجه در این حادثه ادعایی دست نداشته است.

منابع رسانه‌ای بامداد امروز (سه‌شنبه) از شنیده شدن صدای انفجار در شمال بابل عراق خبر داده‌اند. گفته شده این انفجار به دلیل حمله هوایی بوده است.

در همین حال، شبکه الجزیره هم گزارش داد که آمریکا مناطقی را در جرف الصخر هدف حمله قرار داده است اما هدف اصلی از این حملات مشخص نشده است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای درخصوص اخبار منتشره در خصوص حملات بامداد امروز به منطقه "جرف الصخر" در استان بابل اعلام کرد: شب گذشته عناصر تروریست داعشی اقدام به تخریب دکل‌های انتقال برق نمودند که این عملیات را برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتباه حمله هوایی تفسیر کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.