کپسول‌های لاغری در فضای مجازی آلوده به ماده شیشه

هومان نارنجی‌ها، کارشناس و درمانگر اعتیاد در خبرآنلاین نوشت، هنوز در دنیا یک ماده چربی سوز مناسب ساخته نشده است. پس بسیاری از مردم باید نسبت به این حجم از تبلیغات کذب فضای مجازی و ماهواره ای هشیار باشند.

اخیرا بدنبال مراجعه یک خانم وابسته به ماده اعتیاد آور شیشه، مراحل اعتیاد او را به به این ماده پر خطر جویا شدم. بیمار خانمی سی ساله، متاهل و از یک طبقه اقتصادی – اجتماعی بالا بود. ایشان بدنبال افزایش وزن درصدد یافتن کپسولهای لاغری در فضای مجازی و اینترنت بود تا در نهایت کپسولهای لاغری را به نامهای مختلف مثل کپسول بلوبری بصورت آنلاین خریداری کرد و مورد مصرف قرار داد. در ابتدا پس از مصرف این کپسولها حس میکرد که در شرایط بدنی و حسی وی تغییراتی بوجود میاید. بخاطر داشته باشیم ماده شیشه ضربان قلب را افزایش میدهد و دهان فرد را خشک ، او را نسبت به مصرف کلیه مواد غذایی بی اشتها میکند.  یکی از علل افزایش مصرف شیشه در آرایشگاههای زنانه همین علت کاهش اشتها بود. اما کاهش اشتها به چه قیمت؟ هنوز از اعلام رسمی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در مورد آلودگی قرص لاغری گلوریا به شیشه چیزی نگذشته بود که با یک نام جدید هم روبرو شدیم.

این بیمار بطور ناخواسته به این ماده وابسته شده بود و دائم از این کپسول خریداری میکرد. بعد از حدود یکسال بیمار متوجه عصبانیت و پرخاشگری و افکار بسیار خطرناک خود شد. او یکبار صدایی شنید که به او گفت: خودت را از پنجره این ساختمان ۵ طبقه به پایین پرت کن. بدنبال این هذیانهای شنوایی و رفتارهای پرخاشگرانه و درگیریهای خانوادگی و فامیلی، او متوجه نکات غیر طبیعی شد و به پزشک مراجعه کرد. بدنبال انجام آزمایشات مختلف بالاخره مشخص گردید موادی مانند آمفتامین و مت آمفتامین در ادرار ایشان قابل ردیابی است. این مواد تنها در ادرار بیماران مصرف کننده شیشه قابل تشخیص است.

در اصل این بیمار خودش مقصر است که به درمانهای غیر اصولی اعتماد کرده و برای خوردن یک داروی ناشناخته حاضر شده به فروشندگان و قاچاقچیان داروهای غیر مجاز از طریق تلگرام پول هنگفتی بدهد.

برای این بیمار جهت کنترل رفتارپرخاشگرانه و وسوسه مصرف کپسول های لاغری،  درمانهای دارویی و غیر دارویی اعتیاد به شیشه آغاز شد.

بررسی لاغری توسط کپسولهای چربی سوز

هنوز در دنیا یک ماده چربی سوز مناسب ساخته نشده است. پس بسیاری از مردم باید نسبت به این حجم از تبلیغات کذب فضای مجازی و ماهواره ای هشیار باشند. چرا که اصلا دارویی ساخته نشده است که بخواهند اینقدر برایش تبلیغ کنند.  برخی مطالعات در مورد تاثیرات نسبی داروی ال کارنیتین از تاثیرات بسیار خفیفی بر چربی سوزی حکایت دارد که آن هم خیلی قابل توجه نیست.  

اما اگر علل و عوامل اصلی گرایش به این کپسولها و قرصها را جویا شویم همگی ریشه در تنبلی انسان دارد. افراد با هدف پیدا کردن یک راه میان بر، بدنبال راهی ساده برای زحمت نکشیدن هستند. لاغری بدون تلاش و خودکنترلی همانقدر بی منطق است که بخواهیم بدون تلاش و درس خواندن در کنکور موفق بشویم یا با خوردن چند کپسول، بدنمان عضلانی و خوش فرم شود. برای قبولی در کنکور تلاش و ممارست، و برای عضلانی شدن اندام ، ورزشهای متمادی و طولانی لازم است. اما از آنجا اکثر افراد میخواهند به ساده ترین روش ممکن لاغر شوند، باز انتظار دارند یک چیزی بخورند و لاغر شوند، در صورتیکه در واقعیت، دیگر باید جلوی خوردن را بگیرند.

فقط از داروخانه دارو و مکمل بخریم

برای اطلاع خودم نام کپسول بلوبری را در اینترنت جستجو کردم و دیدم نام یک عطاری در صدر این لیست به چشم میخورد که نه تنها این محصول، بلکه لیست بلند بالایی از انواع دمنوش،  دارو و قرص لاغری را ارائه میکند. اینجاست که نقش سازمانهای ناظر بیش از پیش برجسته میشود و از طرف دیگر تمامی مردم عزیز کشور باید بدانند که خرید هر گونه مکمل و دارو بدون نشان سیب سبز و آنهم از مکانی غیر از داروخانه کار بسیار خطرناکی است. امروز فهمیدیم برخی اسامی مثل گلوریا آلوده به شیشه است اما سوال اینجاست که وقتی کپسول چربی سوزی در کشور وجود ندارد پس این کپسولها و قرصهای مختلف محتویاتشان چیست؟ امروز سازمان غذا و دارو این نامها را اعلام کرده است، شاید فردا اسامی دیگری نیز به آن اضافه شود.  این نکته را هم اضافه کنم گاهی برخی افراد سودجو با ریختن موادی دیگر بجای یک کپسول شناخته شده، آن را به شکل تقلبی درست میکنند. این مشکل هم با خرید دارو و مکمل از داروخانه حل میشود.

اما چاره واقعی چیست؟

اصلا تصور کنیم که شیشه براستی اشتها را از بین ببرد و بدن فرد در معرض گرسنگی قرار بگیرد و لاغر شود. ما باید بدانیم که غذای مغز گلوکز و غذای قلب اسیدهای چرب است. ما به همه دستجات غذایی مانند کربوهیدرات، چربی، پروتئین ، املاح معدنی و فیبر نیاز داریم. اگر کسی کلا غذا نخورد چه بسا بدن او عضله سوزی کند. لذا اگر کسی هیچ چیزی نخورد، بدنش لاغر نمیشود، بلکه به کل تحلیل میرود. به عبارتی ما به همه انواع دسته بندی غذاها نیاز داریم اما باید هر کدام را به اندازه مصرف کنیم و از زیاد خوردن بپرهیزیم.

چگونه لاغر شویم

 منابع از تاثیر ۸۰ درصدی رژیم مناسب غذایی و تاثیر ۲۰ درصدی ورزش در لاغری حکایت دارند. گاه افرادی را میبینیم که با شکم های بسیار برجسته، همچنان هر چه دوست دارند میخورند و ساعتها روی تردمیل یا در پارکها میدوند تا بلکه از این حجم عذاب دهنده شکم خود بکاهند. در صورتیکه این مهم تنها با رژیم غذایی درست امکان پذیر است. آنها با یک لیوان آب پرتقال بعد ورزش زحمات ۴۵ دقیقه ای خود روی تردمیل را به باد میدهند. رژیمهای یک هفته ای و دو هفته ای شیر و موز و آب کرفس هم چاره کار نیست چرا که دستاورد کوتاهی دارد اما باز قابل برگشت است. بیاد داشته باشیم برای لاغری راه میان بری وجود ندارد و یک رژیم مناسب غذایی زیر نظر متخصص تغذیه بدون تحمیل ناراحتی میتواند براحتی و بدون عوارض وزن بیمار را کاهش دهد. توصیه میکنم افراد چاق به مطبهای لاغری مراجعه کنند و با بررسی مداوم ترکیب بدنی و رعایت رژیم اصولی، سلامت خود را باز یابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.