عباس سلیمی نمین، در خصوص سمت و سوی سیاستهای دولت‌ آینده اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی در نخستین نشست خبری خود در حوزه سیاست خارجی بسیار پخته ظاهر شد. او برجام را هم تایید کرد و شروط بازگشت ایران به تعهدات را به دقت برشمرد.

 این فعال سیاسی اضافه کرد: رییسی در ارتباط با روابط منطقه‌ای بسیار هوشمندانه صحبت کرد و راه را برای روابط با کشورهایی مانند عربستان باز کرد. وی حتی راه را برای پیوندهای منطقه‌ای باز کرد تا کشورها در آینده به صهیونیست‌ها نروند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت از طریق تعاملات منطقه‌ای برقرار می‌شود، گفت: رییسی راه را برای این موضوع باز کرد و درباره یمن هم موضع بسیار اصولی اتخاذ کرد که این کشور باید توسط خود یمنی‌ها اداره شود.وی هم تجاوز به این کشور را محکوم کرد و خط بطلانی به این تصور که می‌توانند یک ملت را سرکوب کنند، کشید.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران یادآور شد: عده‌ای تصور می‌کردند رییسی حرف‌ها و شعارهای عوام فریبانه بزند اما وی در نخستین نشست خبری به هیچ عنوان سخنانی که عده‌ای از آن خوششان بیاید، مطرح نکرد.

وی ادامه داد: همانطور که رییسی در مبارزات انتخاباتی خود به این شیوه‌ها توسل نجست و وعده‌ای برای پرداخت‌های خاص نداد، اینجا هم همانگونه ظاهر شد و سخنان قبل از انتخابات وی با پس از انتخابات او خیلی تفاوت نکرد. آنچه که رییسی در مناظره‌ها مطرح کرد، وعده‌های غیرقابل تحقق نبود. وی حرف‌هایی زد که نشان می‌دهد در حد توان خود می‌تواند آن کارها را انجام دهد .

هشدار درباره سهم خواهی از دولت رئیسی /روابط ایران و عربستان در دولت آینده برقرار می شود؟

سهم خواهی گروه های سیاسی از رییس جمهور منتخب محکوم است

محمدرضا پورابراهیمی امروز سوم تیرماه در نشست با جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در کرمان اظهار کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس پیشانی راهنمایی مردم در انتخاب اصلح هستند و حضور نیروهای تاثیرگذار در جهت تشویق مردم به مشارکت و انتخابِ اصلح نتایج بسیار خوبی  بر جای گذاشت و خوشبختانه منجر به  بالاترین درصد رای به رییس جمهور منتخب با ۸۴ درصد در استان کرمان شد.

بنابر گزارش ایسنا، وی با اشاره بر گمانه زنی ها و سهم خواهی های برخی گروه های سیاسی از رییس جمهور منتخب اظهار کرد: همراهی با دولت منتخب مورد حمایت است اما شاهد هستیم که برخی گروه های سیاسی چه در سطح کشور و چه در سطح استان به دنبال سهم خواهی و مهره چینی برای دولت آینده هستند که این رایزنی های سهم خواهانه به هیچ عنوان به خیر و صلاح کشور نیست و مردم نیز آن را نمی پسندند.

پورابراهیمی گفت: بدون تردید این نوع سهم خواهی از جانب برخی گروه های سیاسی و چهره های سیاسی که در سطح کشور و استان کرمان نیز شروع شده، باعث ناکارآمدی دولت و سلب اعتماد مجدد مردم و ناامیدی جامعه خواهد شد و این فرصت استثنایی تشکیل دولت انقلابی و ولایی و مستقل را خواهد گرفت. به طوری که این نوع رفتار غیرمنطقی و منفعت طلبانه برخی منجر به هزینه برای نظام اسلامی می شود و قطعا از نگاه مردم نیز مورد پذیرش نخواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: تمام تلاش خود را چه در سال ۹۶ و چه در سال ۱۴۰۰ در حمایت از  آقای رئیسی در انتخابات انجام دادیم اما موضع ما در مجلس بررسی محتوای تخصصی برنامه رییس جمهور منتخب و کارنامه عملکردی و تخصصی و کارآمدی افراد معرفی شده برای کابینه دولت آینده است و این نوع نگاه مجلس می تواند بزرگترین کمک به دولت منتخب باشد و رای اعتماد به شایسته سالاری خواهد بود.

وی بیان کرد: برخی گروه های سیاسی می خواهند رویه سهم خواهی در کشور را در کرمان نیز ادامه دهند و دولت منتخب را تحت سیطره خود قرار دهند که بنده عرض می کنم به عنوان نماینده مردم کرمان و راور با قاطعیت ایستادگی و از حق مردم دفاع خواهم کرد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.