منوچهر معین‌افشار درگذشت

 دکتر منوچهر معین‌افشار، از فعالان موسیقی و مدیران دهه ۴۰ و ۵۰ رادیو و برنامه «گلها»، درگذشت.

میلاد کیایی (نوازنده سنتور و آهنگ‌ساز پیشکسوت)، با تایید این خبر به سایت خانه موسیقی گفت: «مدیریت اجرایی برنامه‌های «گلها» برعهده دکتر معین‌افشار بود و ایشان، خدمات فراوانی را در آن زمان برای موسیقی ایران انجام داد.»

این نوازنده ادامه داد: «من با زنده‌یاد منوچهر معین‌افشار، از سال ۱۳۴۰ که در آن زمان مدیر برنامه کودک رادیو بود، آشنا شدم. در آن زمان نوجوان بودم و ایشان بسیار مرا تشویق کرد. مهم‌ترین کار ایشان از نظر من، فعالیت در برنامه «گلها» بود. ایشان، دستیار اول زنده‌یاد داود پیرنیا (مدیریت برنامه «گلهای» آن زمان) بود. مدیریت اجرایی تمام برنامه‌های «گلها»، برعهده دکتر معین افشار بود.»

او افزود: «بسیاری از هنرمندان، سر نخ ارتباطی‌شان با برنامه «گلها»، جناب معین افشار بود که در آن زمان به برنامه «گلها» راه پیدا کردند. در مورد نقش ایشان زنده‌یاد پیرنیا هم اشاره‌های زیادی داشتند.»

کیایی گفت: «ایشان همچنین مسئول برگزاری یک سری برنامه‌های فرهنگی هنری در اردوهای هنری رامسر از ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۶ بودند. من هم در این بازه زمانی، چند دوره شرکت کرده بودم که از هم‌دوره‌ای‌های خود، می‌توانم به محمدرضا لطفی، مجتبی میرزاده، محمد سریر و محمد موسوی اشاره کنم. مدیریت بخش داوری هنری این مسابقات هم به عهده دکتر معین افشار بود.»

این نوازنده سنتور در پایان افزود: «دکتر معین افشار، همچنین دستی هم در شعر و ترانه‌سرایی داشتند که یکی از آثار زنده‌یاد مرتضی محجوبی با صدای زنده‌یاد بنان، با شعر ایشان است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.