ادعای سفارت روسیه در تهران در مورد اهداف برخی از  ایرانی‌ها از سفر به این کشور

 سفارت روسیه در ایران تصریح کرد: اخیراً موارد صدور غیر قانونی مجوزهای ورود به فدراسیون روسیه با استفاده از گذرنامه های جعلی طرفدار فن آیدی و بلیط مسابقه به بهانه تماشای جام جهانی فوتبال (یورو ۲۰۲۰) به سن پترزبورگ توسط برخی از شرکت های ایرانی افزایش یافته است. 

سفارت روسیه در ایران با توجه به مشکل به وجود آمده برای تعدادی از ایرانیان در فرودگاه های مسکو در بیانیه ای اعلام کرد : «اخیراً موارد صدور غیر قانونی مجوزهای ورود به فدراسیون روسیه با استفاده از گذرنامه های جعلی طرفدار فن آیدی و بلیط مسابقه به بهانه تماشای جام جهانی فوتبال (یورو ۲۰۲۰) به سن پترزبورگ توسط برخی از شرکت های ایرانی افزایش یافته است. 

سفارت توجه را به این نکته جلب می نماید که مدارک مذکور حق ورود به فدراسیون روسیه را نمی دهند. در صورت پرواز اتباع خارجی به روسیه با این اسناد جعلی از  عبور  آنها از مرز جلوگیری می گردد و دیپورت خواهند شد.

همچنین این نکته را خاطرنشان می سازیم که هدف واقعی سفر اتباع ایرانی به روسیه با هدف درخواستی آنها غالباً مطابقت ندارد. تلاش برای سفر به روسیه جهت عبور غیر قانونی متعاقب از مرز کشورهای اروپایی را نیز خاطرنشان می سازیم که نقض قانون می‌باشد و مسئولیت کیفری به همراه دارد.

خاطرنشان می شویم که به خاطر شیوع عفونت ویروسی کرونا سفر اتباع ایرانی  طبق مصوبه دولت فدراسیون روسیه به شماره ۶۳۵-р طبق گذشته محدود می‌باشد. در صورت تغییر نظام جاری متعاقبا سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران اطلاع رسانی خواهد کرد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.