درخواست ضمانت کتبی از سوی ایران

احتمال توافق در سال روز امضای برجام،  برگزاری انتخابات زودهنگام در ارمنستان، درخواست ضمانت کتبی از سوی ایران، فروش نفت به چین در بازار سیاه، اعلام مخالفت پاکستان با تاسیس پایگاه نظامی آمریکا، تهدید به تحریم لبنان در صورت عدم اصلاحات اقتصادی، هشدار نسبت به خطر جنگ داخلی در میانمار و درخواست انحلال حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه سرخط رسانه های دنیا را در نیم روز گذشته شکل داده اند.

شبکه ۱۲ اسرائیل مدعی شده برآورد مقام‌های اسرائیلی این است که توافق برای احیای برجام تا پیش از روی کار آمدن رئیس جمهور منتخب در مردادماه امضا نمی‌شود. یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل که نامش ذکر نشد، به شبکه ۱۲ اسرائیل گفته است که اکنون دیگر هیچ انتخابی به غیر از طراحی حمله به مراکز هسته‌ای ایران باقی نمانده است.

روزنامه نیویورک تایمز ادعا کرده یکی از موانع اصلی در روند احیای برنامه جامع اقدام مشترک درخواست ایران برای تعهدنامه کتبی از سوی واشنگتن است که هیچ دولت بعدی آمریکا نتواند همانند دونالد ترامپ، از توافق خارج شود.بر اساس این گزارش، طرف ایرانی ایرانی چیزی دائمی‌ می خواهد که یک خواسته منطقی است اما این روزنامه معتفدست هیچ دموکراسی واقعی نمی‌تواند چیزی را که ایران می‌خواهد بدهد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر توافق در سال روز امضای برجام؟ /فروش نفت ایران به چین در بازار سیاه بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.