تشریح تلاش‌های وزارت خارجه برای واردات واکسن کرونا از سوی معاون دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تشریح تلاش‌های این وزارتخانه برای واردات واکسن کرونا گفت که این مسیر ادامه دارد و باز هم واکسن وارد کشور خواهد شد.

«سید رسول مهاجر» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره واردات واکسن کرونا از خارج از کشور به تلاش‌ها و اقدامات وزارت امور خارجه در این راستا اشاره کرد و گفت: ما برای واردات واکسن تلاش بسیار زیادی کردیم و از چند کشور تا به حال واکسن وارد کردیم.

وی با بیان این‌که وزارت خارجه تلاش بسیار بی بدیل، حیاتی و تعیین کننده‌ای برای واردات واکسن از کشورهای مختلف از جمله چین، روسیه، هند و کشورهای دیگر داشته است، افزود: ما در این زمینه کمک‌های لازم را به وزارت بهداشت کرده‌ایم.

مهاجر یادآور شد: حتی در مسائل مالی نیز که ارتباطی با وزارت امور خارجه ندارد و برای پرداخت پول واکسن‌هایی که وارد کرده‌ایم و همچنین دریافت برخی واکسن‌ها به صورت رایگان، این وزارتخانه تلاش زیادی کرده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: آخرین محموله واکسن کرونا پنجشنبه گذشته به میزان یک میلیون دزُ از کشورهای دوست وارد شد و این مسیر ادامه دارد و باز هم واکسن وارد می‌کنیم.

وی درباره محموله بعدی که قرار است وارد کشور شود نیز بیان کرد: محموله بعدی مشخص است، اجازه دهید وارد شود و بعد از آن خبری می‌شود.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۴ خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره واکسن کرونا گفته بود: وزارت امور خارجه با تمام قوا تمامی توان خودش را از روز اول گذاشته که واکسن‌ها وارد شود.

وی افزود: در تمامی واکسن‌هایی که وارد شده وزارت امور خارجه براساس دستورالعمل‌هایی که به آن داده شده، همه تلاش خود را با تمام قوا صورت داده است. وزارت خارجه چه در حوزه واکسن مشترک با کوبا و چه حوزه واکسن وارداتی از چین و چه روسیه و هند هم نقش معرفی کننده هم تسهیل کننده و هم مذاکره کننده در کنار دوستان در وزارت بهداشت داشته است. 

خطیب‌زاده گفت: در کنار ساخت واکسن‌های غرورآفرین ملی، در چند روز آینده خبرهای خوبی درباره واردات واکسن خواهید شنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.