رای گیری در ایالت های غربی آمریکا ادامه دارد

ایرانیان مقیم آمریکا از ساعت ۸ صبح روز جمعه به وقت محلی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۹ ایالت و شهر به پای صندوق رای آمده اند.

یکی از مسولان برگزاری انتخابات در آمریکا به خبرنگار ایرنا گفت: به رغم فعالیت گروههای ضد انقلاب، با همکاری هموطنان و مسوولان مربوطه، صندوق های رای فعال و رای گیری انجام شده است.
 ۲۹ شعبه اخذ رای با همکاری دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد و دفتر حفاظت ایران در واشنگتن و گروه‌های مردم نهاد در آمریکا آرای ایرانیان را اخذ کرده اند.
به گفته این مقام مسوول، یکی از ایرانیان هموطن برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از بوستون با صرف هزینه ۵۰۰ دلار به واشنگتن آمده تا رای خود را به صندوق بیندازد.
مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که ریاست هیات اجرایی انتخابات در آمریکا را بر عهده دارد، روز چهارشنبه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری ایران، در آمریکا همچون برخی کشورهای دیگر از ساعت ۸ صبح جمعه به وقت محلی در ۱۸ ایالت به اضافه شهر واشنگتن دی سی برگزار می شود.
به گفته وی، وضعیت در ایالت‌ها متفاوت است و در برخی ایالت‌ها همچون کالیفرنیا سه شعبه اخذ رای وجود دارد.

دولت کانادا با برگزاری انتخابات در آن کشور موافقت نکرد که ایرانیان مقیم این کشوردر شعب مرزی سیاتل و بوفالو رای خود را به صندوق های رای انداخته اند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در آمریکا همزمان با سراسر ایران روز ۲۸ خرداد ماه برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.