جهانگیری پس از اعلام صلاحیت‌ها مناظره می‌کند

همچنین فاطمه پهلوانی دبیر شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخابات جهانگیری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در پاسخ به این سوال که آیا جهانگیری مناظره با سایر نامزدها را خواهد پذیرفت، گفت: طبق قانون انتخابات، صدور احکام ستاد نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و برنامه‌ریزی برای مناظره نامزدها بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، از سوی شورای نگهبان انجام خواهد شد. همچنین به گزارش «ایرنا» سخنگوی ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری ازمناظره این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با عزت‌الله ضرغامی استقبال کرد.

احتمال کناره‌گیری جهانگیری به نفع لاریجانی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: به نظر من سه کاندیدای اصلی انتخابات، آقایان رئیسی، لاریجانی و جهانگیری خواهند بود. به‌طور کلی فکر می‌کنم که آقای جهانگیری برای دفاع از وضع موجود به میدان می‌آید و در نهایت احتمال اینکه به نفع آقای لاریجانی کناره گیری کند، هست. به هر حال هر کدام از کاندیداها که تایید بشوند، به‌نظرم فضای دو قطبی بین آقای لاریجانی و رئیسی شکل خواهد گرفت.

تلاش برای رد صلاحیت جهانگیری

ازسوی دیگر به گزارش فرارو، برخی نمایندگان مجلس به‌دنبال ردصلاحیت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. در همین راستا نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: «اسناد تخلفات اسحاق جهانگیری را که منجر به رای دادگاه شده است، جهت بررسی در تایید صلاحیت‌ها به شورای محترم نگهبان ارسال کردم.»

حضرتی رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان شد

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان تعیین شد. مسعود پزشکیان نماینده تبریز و از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری است.

توییت لاریجانی در مورد مشارکت در انتخابات

همچنین به گزارش «ایرنا» علی لاریجانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در توییتی در مورد مشارکت در انتخابات نوشت: کسانی که پیروزی خود را در کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌بینند و بزرگ‌ترین هراس‌شان حضور مردم پای صندوق‌هاست؛ هرچه باشند انقلابی نیستند! وی افزود: شجاع باشید و بگویید «اگر مردم بیایند، ما شکست خواهیم خورد».

پیش‌بینی جذب آرای رئیسی از سوی لاریجانی

همچنین به گزارش خبر آنلاین ، غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره اقبال مردم به جریان اصلاح‌طلب گفت: برجسته‌ترین فرد در این مجموعه آقای جهانگیری است که با توجه به تجربه‌های طولانی قبلی در مدیریت و همچنین نقشی که در این دولت داشته، فرد کوچکی نیست و شخصیت برجسته‌ای است اما عملکردهاست که مردم را جذب یا دفع می‌کند. نماینده پیشین مجلس درباره تاثیر حضور علی لاریجانی بر پایگاه رای رئیسی تاکید کرد: من احتمال آن را خیلی دور نمی‌دانم که آقای لاریجانی اگر تا آخر در انتخابات بماند، مقداری از آرای آقای رئیسی را جذب کند.

انتقاد فریدون عباسی از رئیسی

ازسوی دیگر به گزارش فرارو، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس و از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه با افرادی که پس از کاندیداتوری رئیسی انصراف دادند، گفت: «اگر همه افراد منتظر یکی دیگر در انتخابات هستند اصلا چرا آمدند خودشان را مطرح کردند؟ این چه وضعیتی است که در مملکت ما وجود دارد که دو رئیس قوه با هم تعارف می‌کنند که کدام یک از آنها به یک قوه دیگر بیاید. اگر مسأله کشور مهم است و آن قوه اهمیت دارد، در یک مدت زمان معقول و دراز مدت مشکلات آن قوه را حل کنند.»