بازتاب اولین مناظره انتخابات 1400 در الجزیره

الجزیره گزارش داد: «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه ایران در کانون توجه به نظر می‌رسید و تنها «محسن مهرعلی‌زاده» معاون رئیس‌جمهوری پیشین و «عبدالناصر همتی» رئیس سابق بانک مرکزی به انتقاد از وی پرداختند. چهار کاندیدای دیگر نیز عمدتا روی انتقاد از مخالفان اصلاح‌طلب خود و همچنین دولت فعلی متمرکز بودند.

شبکه خبری الجزیره طی گزارشی به بازتاب نخستین دور مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که روز شنبه برگزار شد، پرداخت.

شبکه خبری الجزیره طی گزارشی به بازتاب نخستین دور مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که روز شنبه برگزار شد، پرداخت.

 

در این گزارش آمده است: «هفت کاندیدای ریاست‌جمهوری ایران که برای رقابت در انتخابات ۱۸ ژوئن تأیید صلاحیت شده‌اند، به طور رو در رو در مناظره تلویزیونی حاضر شدند».

الجزیره افزود که مناظره سه ساعته روز شنبه با محوریت اقتصاد که طی سه سال گذشته و تحت تحریم‌های آمریکا، حوزه‌ای پرچالش بوده است، برگزار شد و دو مناظره دیگر نیز برای روزهای سه‌شنبه و شنبه هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.  در محل نشستن کاندیداها تدابیر بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت شده بود.

در ادامه آمده است که این مناظره با انتخاب تصادفی گوی‌هایی از یک ظرف شیشه‌ای برای پاسخ دادن به پرسش‌ها برگزار شد ولی کاندیداها عمدتا پرسش‌ها را به طور کامل نادیده گرفتند.

بر اساس این گزارش، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه ایران در کانون توجه به نظر می‌رسید و تنها «محسن مهرعلی‌زاده» معاون رئیس‌جمهوری پیشین و «عبدالناصر همتی» رئیس سابق بانک مرکزی به انتقاد از وی پرداختند. چهار کاندیدای دیگر نیز عمدتا روی انتقاد از مخالفان اصلاح‌طلب خود و همچنین دولت فعلی متمرکز بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.