سرهنگ هادی عبادی روز پنجشنبه گفت : طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان، به مالکان خودروهایی که دارای مجوز رسمی از فرمانداری مبدا حرکت باشند، اجازه ورود به مازندران داده می‌شود.

وی گفت که ماموران پلیس در مبادی اصلی ورودی استان در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه ، کیاسر و گلوگاه و در مجموع در ۵۷ نقطه مستقر هستند و اجازه ورود به خودروهای غیربومی را به هیچ وجه نمی‌دهند.

سرپرست پلیس راه مازندران افزود : گشت‌های کنترل پلیس راه استان در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفیدسوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری - سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر مستقر هستند و به خودروهای غیربومی فاقد مجوز لازم به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

سرهنگ عبادی همچنین از جریمه ۲۴۷ دستگاه غیربومی در شبانه روز گذشته به خاطر ورود غیرمجاز به استان خبر داد و اظهار داشت : همچنین در این مدت ۱۸۰ دستگاه خودرو نیز که فاقد مجوز لازم برای ورود به مازندران بودند، به شهرهای مبدا بازگشت داده شدند.

وی گفت که از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۳ هزار و ۵۱۸ دستگاه خودرو به علت ورود غیرمجاز به مازندران جریمه و ۱۱ هزار و ۶۱۶ دستگاه نیز به علت نداشتن مجوز لازم برای ورود به این استان، به شهرهای مبدا بازگشت داده شدند.

سرهنگ عبادی وضعیت تردد خودروی در جاده‌های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را عادی و روان و شرایط جوی در این استان را نیز صاف تا نیمه ابری توصیف کرد و گفت که با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری، اجرای محدودیت یک طرفه بودن جاده‌ها از مازندران به سمت استان البرز در جاده چالوس و همچنین در جاده هراز به سمت تهران اجرا نمی شود.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم‌اکنون ۲۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۶  بیمار با علایم حاد تنفسی دربخش مراقبت‌های ویزه تحت درمان هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.