حریرچی: به جمع کشورهای تولیدکننده واکسن پیوستیم

ایرج حریرچی امروز چهارشنبه در آیین آغاز فاز دوم کار آزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا گفت: واکسن فخرا یک کار فوق‌العاده و خیره کننده‌ای است که توسط نیروهای مسلح تولید شده و افتخار دیگری را برای سرزمین‌مان به همراه داشته است.

معاون وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ادامه داد: در کل دنیا تعداد محدودی  از کشورها هستند که توان ساخت واکسن را دارند که خوشبختانه ایران امروز با توجه به دستیابی به چند واکسن به این کشورها پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از بحران کرونا که در صد سال اخیر و حتی چند قرن اخیر بشر چنین بحرانی را تجربه نکرده، استفاده از واکسن و رسیدن به ایمنی جمعی است که تنها از طریق واکسن ایجاد می‌شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به مسائل پیش آمده در توزیع واکسن کرونا گفت: برخی کشورهای تولید کننده واکسن از در اختیار قرار دادن آن به کشورهای همسایه خود امتناع کردند مثلاً آمریکا واکسن به کانادا نداد یا انگلستان که از دادن واکسن به فرانسه خودداری کرد. در بسیاری کشورها هنوز واکسیناسیون شروع نشده است و در بسیاری کشورها نیز تعداد کمی تزریق شده است.

حریرچی انتشار اخبار غیرواقعی و ایجاد تردید در جامعه را یا گناه نابخشودنی دانست و عنوان کرد: با وجود شروع کرونا ارائه خدمات ما محدود نشد و اگر این انتشار اخبار کذب از روی عمد باشد گناهی نابخشودنی است و ما باید از تولید واکسن در کشورمان و همچنین انجام واکسیناسیون حمایت کنیم و تا قبل از واکسیناسیون عمومی باید همه پروتکل ها از سوی مردم رعایت شود.

معاون وزیر بهداشت توسعه حوزه سلامت را در توسعه کشورها بسیار مهم دانست و افزود: در آینده نیاز کشور به خدمات بهداشتی درمانی بسیار افزایش می یابد و یکی از مشکلات ۱۵ سال آینده ما نگهداری افرادی با سن بالاست. در این شرایط تقویت نظام سلامت کشور و ادامه حمایت نیروهای مسلح  از مردم در شرایط کرونا بسیار حائز اهمیت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.