بخش‌هایی از اظهارات وی در  زیر می‌آید:

 ۱- طیف گسترده اقدامات انجام شده در سطح بین‌المللی و توسعه ادبیات بین‌المللی مبارزه با موادمخدر، موید این حقیقت است که موادمخدر، یک چالش و مشکل پویا و پیچیده جهانی است و برای مبارزه با آن جهت تامین و تضمین رفاه و سلامت جوامع، گریزی از همکاری و هماهنگی جمعی کشورها در این حوزه نیست. این حقیقت در اسناد بین‌المللی، با تاکید بر اصل مسوولیت مشترک در مبارزه با این معضل جهانی، مورد شناسایی قرار گرفته است.

 ۲- ایران به‌دلیل همسایگی با بزرگ‌ترین تولید‌کننده موادمخدر سنتی، بیش از هر کشور دیگری متاثر از این معضل جهانی و درگیر ابعاد داخلی و بین‌المللی موادمخدر بوده است و به همین دلیل، بر ضرورت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این عرصه واقف  است.

۳- طیف گسترده و مستمر اقدامات ایران در چهار دهه گذشته در مبارزه با قاچاق بین‌المللی موادمخدر، مورد اذعان دفتر مقابله با موادمخدر و جرم قرار گرفته است.

۴- صرف‌نظر از نقش ایران در ایجاد و شکل‌گیری برخی ابتکارات همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و میزبانی دفتر منطقه‌ای مهم‌ترین نهاد بین‌المللی سازمان ملل متحد در حوزه مقابله با معضل موادمخدر، ایران در سال‌های متوالی با تقدیم بیش از ۳۸۰۰ شهید و هزاران مجروح و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی و صرف هزینه‌های بسیار، با توقیف محموله‌های بزرگ ترانزیتی مواد افیونی، به تنهایی بیش از مجموع کشورهای جهان از ورود موادمخدر به بازارهای جهانی موادمخدر جلوگیری کرده است.

۵- هرچند در طول سال گذشته به دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کرونا، مبارزه با موادمخدر و روانگردان در سطح جهانی دچار کاهش شده، لیکن آمار کشفیات موادمخدر توسط ایران نه تنها کاهش نیافته بلکه با رشد بیش از ۴۰ درصد، به رقم بی‌سابقه ۱۱۴۷ تن در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

۶- مبارزه ایران با موادمخدر، یک مبارزه واقعی و مبتنی بر ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی است. اما مایه تاسف است که سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط و کشورهای مدعی به مسوولیت مشترک خود در رسیدگی به این معضل جهانی عمل نکرده و حمایت‌های آنها، قربانی رویکردهای سیاسی شده است.

۷- در این میان، تحریم‌های یکجانبه به‌عنوان یک مانع عمده در تقویت ظرفیت‌سازی و ارتقای تلاش‌ها و تدابیر کشور برای مقابله با ترانزیت موادمخدر عمل می‌کنند. ایران به‌عنوان کشوری که در میان تولیدکنندگان عمده موادمخدر و در مسیر ترانزیت قرار گرفته و خسارات جانی و مالی سنگینی را متحمل شده است، از جامعه جهانی و کشورهای توسعه‌یافته انتظار جدی دارد تا موضوع مبارزه با موادمخدر را فارغ از ملاحظات سیاسی، در دستور کار قرار داده و به مسوولیت مشترک خود در ارائه مساعدت‌های لازم، عمل کنند. بدون تردید، منافع حاصل از این همکاری متوجه تمامی کشورها و نه فقط ایران خواهد شد.