رئیسی: فاصله طبقاتی محصول بی عدالتی است

*سید ابراهیم رییسی در پاسخ به سوالی در مورد فاصله طبقاتی گفت:

در ابتدای سخن عرض کنم که در جلسه قبل بداخلاقی هایی شد که به مثابه آن چه که در قانون آمده، اجازه داده شد که من دفاع کنم. من از این حق استفاده نمی کنم و دفاع را به مردم واگذار می کنم.مردم به خوبی از این حق دفاع خواهند کرد.

امیدوارم این مناظره بر اساس اخلاق و قانون پیش برود. البته آذری زبان های عزیز در استان های آذربایجان ها و اردبیل من را مورد لطف و محبت قرار دادند.

فاصله طبقاتی محصول بی عدالتی است. محصول سیاست های نادرست اقتصادی و نوع تصمیم گیری هاست. یکی برخوردار از حقوق نجومی می شود و یکی کمتر می گیرد. یا مثلا در طرح سلامت شاهد بودیم که برخی ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون دریافت می کردند و یک پرستار یا یک پزشک دریافتی کمی داشت.

تعدادی از بخشنامه ها صادر شده که تصمیم گرفتیم اگر رای مردم را کسب کردیم، در همان ابتدا در موردش تجدید نظر کنیم و حقوق مدیران را به عدالت نزدیک کنیم. عدالت در جذب و نگهداری نیروی انسانی و همچنین پرداخت حقوق لازم است. ظرفیت ها باید بر اساس عدالت توزیع بشود. اگر همه ظرفیت ها به عدالت توزیع بشود، ما شاهد فاصله طبقاتی نخواهیم بود. این میزان فاصله حاصل تصمیم گیری های اقتصادی است. مثلا پرداخت تسهیلات ناعادلانه منجر به بی عدالتی می شود. این ارزهای ۴۲۰۰ تومانی بدون نظارت به افرادی تعلق گرفت و افرادی آن را بردند و به ثروت رسیدند و برخی زندگی شان از بین رفت.

اصلا نظام قیمت گذاری و تامین و تولید می تواند به جلوگیری از فاصله طبقاتی منجر بشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.