همتی به محسن رضایی: شما چند بار ما را معطل FATF کردید

عبدالناصر همتی در پاسخ به سوالی درباره ابر بدهکاران بانکی گفت: 

اجازه بدهید اول ابراز تاسف کنم  که نمایندگان توانای بخش های بزرگی از جامعه ایران در این مناظره حضور ندارند از جمله زنان.

مردم! خیلی از شماها، اینجا نماینده ندارید به حق هم معترض این موضوع هستید. اعتراضات را می خواهید با بهره از صندوق نشان دهید؟ من فکر می کنم اعتراض موثرتر این است که با رای‌تان فضا را تغییر دهید.

 ما می توانیم یک « نه» رای بزرگ به تهدید علیه جمهوریت بدهیم. راستش من خیلی فکر کردم که اینجا چه وعده ای بدهم. دیدم صادقانه تر است به شما بگویم وضعیت اقتصادی ایران در شرایط فعلی طوری است که اغلب وعده های رنگارنگ و جذابی که بقیه نامزدها می دهند امکان تحقق ندارد.

من بر خلاف دوستانی که الان روبروی شما هستند اقتصاد می‌دانم و اقتصاددان هستم از جزییات وضعیت کشور خبر دارم.

سابقه مدیریت اجرایی دارم ما منابع لازم را برای این وعده ها نداریم. دوست ندارم برایتان به دروغ بگویم و برای رای آوردن از شما متوسل به دروغ شوم. این دوستان هیچکدام از تولید ثروت حرف نمی زنند و عملا از توزیع فقر می گویند.

هم کیک اقتصاد را بزرگ می‌کنم هم کیک را عادلانه توزیع می‌کنم.

 ما به سرعت نیازمند یکسری اصلاحات اقتصادی هستیم. اینجا تنها نامزدی هستم که هم می‌فهمد توسعه اقتصادی برای اقتصاد مهم است و هم قوی ترین اقتصاددانان حاضر هستند به او کمک کنند.

مردم! وضعیت جیب شما خیلی بهتر می تواند باشد. اما لازمه آن اصلاحاتی است که بقیه دوستان توانایی آن را ندارند. 

آقای رضایی بجای اینکه بیایند بگویند بانک مرکزی مقصر است بگویند که چگونه می خواستند برای کشور درآمد ارزی تامین کنند.

 ۶ ماه است منتظریم آقا رضایی اقدام کنند، آقای رضایی؛ شما ما را در مجمع چند وقت برای FATF معطل کردید. عدم پذیرشFATF پدر کشور را در آورده است.

 حتی مقام معظم رهبری این طرح را مجددا به مجمع فرستادند ما رفتیم و التماس کردیم که این برای ما مهم است من می‌گفتم مهمترین بحث برای ما FATF است اما آنجا آقای رضایی تصمیم می گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.