پهپادهای اسرائیلی در آسمان غزه دنبال چه هستند؟

به گزارش میدل ایست نیوز، ده‌ها فروند پهپاد اسرائیلی از نوع «کواد کوپتر» به صورت ناگهانی و غیرعادی بامداد روز گذشته بر فراز آسمان نوار غزه به پرواز در آمدند که گروه‌های مقاومت موفق شدند چند فروند از این پهپادها را سرنگون‌ کنند.

 ده‌ها فروند پهپاد اسرائیلی از نوع «کواد کوپتر» به صورت ناگهانی و غیرعادی بامداد روز گذشته بر فراز آسمان نوار غزه به پرواز آمدند که گروه‌های مقاومت موفق شدند چند فروند از این پهپادها را سرنگون‌ کنند.

این پهپادها که نور اندکی از بدنه پایینی خود ساطع می‌کنند، بر فراز مناطق الزیتون، الشجاعیه، التفاح، شرق غزه، اروگاه الشاطی، محله تل الهوی، الرمال، اردوگاه جبالیا، منطقه بیت لاهیا و الکرامه در شمال غزه پرواز کردند.

در این میان، به گفته منابع محلی، صدای تیراندازی شدید در مناطق مختلف غزه به سمت این پهپادها به گوش رسید.

کواد کوپتر، پهپادی دارای حجم کوچک است که به صورت الکترونیکی از راه دور کنترل می‌شود، یگانهای عملیاتی نیروی زمینی اسرائیل هم اکنون به طور گسترده از پهپادها استفاده می کند.

بیشترین استفاده از این پرنده بدون سرنشین توسط یگان‌های توپخانه و نیروهای ویژه صورت می‌گیرد. گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که وزن بیشینه برخاست این پرنده بین ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم است و قطر روتور آن به یک متر می‌رسد. انتظار می‌رود مداومت پروازی عملیاتی کوادکوپتر جدید ارتش اسرائیل با حمل محموله ۳ تا ۴ کیلوگرمی به ۳۰ دقیقه برسد. مداومت پروازی بیشینه این پرنده ۱ ساعت خواهد بود.

ارتش رژیم صهیونیستی از این پهپادها برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مواضع نیروهای مقاومت در غزه و نیز پیشتر از آن برای متفرق کردن معترضان فلسطینی با پرتاب گاز اشک‌آور استفاده کرده است، این پهپادهای کوچک همچنین قابلیت تیراندازی و حمل بمب دارد که از آن در عملیات‌ ترور استفاده می‌شود.

اسرائیل بانک اهداف خود را نوسازی می‌کند

«محمد ابوهربید»، کارشناس امور امنیتی درباره نفوذ پهپادهای اسرائیلی به عمق نوار غزه و مناطق حضور نیروهای مقاومت گفت: اسرائیل در مقطع کنونی خواهان ترور شخصیت‌های مقاومت نیست بلکه به دنبال آن است که بانک اهداف خود را نوسازی کرده و ارتقا بخشد و تحرکات گروه‌های مقاومت را زیر رصد اطلاعاتی خود بگیرد.

ابوهربید اظهار کرد: اسرائیل قصد دارد تا بیشترین اطلاعات ممکن را از تحرکات گروه‌های مقاومت، انبارهای موشک و تسلیحات و اماکن استقرار فرماندهان به دست بیاورد تا در هر گونه رویارویی آتی از آن استفاده کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.