شبکه "کان" رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر و گابی اشکنازی، همتای صهیونیستی وی در سایه تنش میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه چندین بار با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق گفته این منبع، آخرین دیدار میان آنها یک ماه پیش انجام شد و پس از آن دوحه برای جلوگیری از تنش میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه، با تحویل ماهانه ۳۰ میلیون دلار به غزه موافقت کرد.

این منبع گفت که این گفت‌وگوها بخشی از رویکردی است که رزیم صهیونیستی برای تقویت روابط خود با قطر در پیش گرفته و این درحالی است که امارت گام‌های علنی در این راستا بر نداشته است.

شبکه کان در ادامه گزارش داد، قطر در گذشته نیز میزبان مقامات صهیونیستی در نشست‌هایی بوده است که در این کشور برگزار شده است، ازجمله آنها یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) و مقامات دیگر دستگاه‌های امنیتی هستند.

طبق این گزارش، گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر و همتای صهیونیستی وی در سایه انتخابات آمریکا انجام شده است و ممکن است که این ارتباط‌ها در قصد و نیت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران و گفت‌وگو با مقامات ایران مؤثر باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.