اذعان به ناتوانی آمریکا

به گزارش رویترز، کمیسیون مشورتی کنگره در مورد مناسبات تجاری و امنیتی چین و آمریکا در گزارش خود اعلام کرده  وزارت تجارت آمریکا نتوانسته به وظایف خود برای دفاع از امنیت ملی و جلوگیری از انتقال فناوری‌های پیشرفته به نیروهای مسلح چین عمل کند. بر اساس این گزارش وزارت تجارت در تهیه فهرستی از فناوری‌های حساس که قبل از صدور به چین باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند خیلی کند بوده است. این گزارش می‌افزاید کندی در تهیه این فهرست که در قانون مصوب سال ۲۰۱۸ مورد تاکید قرار گرفته است می‌تواند تهدیدهای مربوط به امنیت ملی را تشدید کند.

این گزارش با عنوان «کار نیمه تمام: کنترل صادرات و اصلاحات در زمینه سرمایه گذاری‌های خارجی» یادآوری می کند که وظیفه تقویت قوانین صادرات در آمریکا به وزارت تجارت محول شد ولی این وزارتخانه تاکنون به مسئولیت‌های خود عمل نکرده است.

گزارش کمیسیون مشورتی کنگره درعین حال خاطرنشان می کند که شاید لازم است بازرس ارشد وزارت تجارت در مورد تاخیر این وزارتخانه در تهیه فهرست محصولات و فناوری‌های حساس تحقیق کند. علاوه بر این، توصیه می‌کند که گزینه محول کردن کنترل صادرات به یک نهاد دولتی دیگر بررسی شود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر اعتراف به ناتوانی آمریکا /بحران بی سابقه در لبنان بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.