رئیس شورای شهر: به همه سالمندان کارت اعتباری نمی‌دهیم

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح شهر دوستدار سالمند امروز در صحن شورا تصویب شد، گفت: اختصاص کارت سالمندی فقط برای برخی افراد و نه برای همه است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورا اظهار داشت: صبح امروز جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران برگزار شد که حناچی گزارشی از شهرداری ارائه داده و مباحثی درباره سند تغییر تحول در شهرداری مطرح شد و اعضای شورا پیشنهاداتی را مطرح کردند. 

وی افزود: ما مصوبه‌ای را درباره تحول در شهرداری داریم که تا ۳۱ اردیبهشت باید پیش‌نویس آن توسط شهرداری به شورا ارائه می‌شد ولی تاکنون محقق نشده است. 

وی ادامه داد: همچنین در صحن امروز شورا مبحث شهردار دوستدار سالمند مطرح شد که این موضوع درنهایت به تصویب رسید و برای کارت اعتباری سالمندان هم قرار شد براساس تقاضا کارت اعتباری صادر شود و نه برای همه سالمندان اختصاص یابد. 

وی گفت: همچنین ارائه طرح تفصیلی منطقه ۱۲ توسط شهرداری در صحن شورا طرح آن به تصویب رسید و از آنجایی که این منطقه تاریخی است و ساخت و ساز در آن با مشکل مواجه بوده، بنابراین اجرای این طرح باید بسیار دقیق باشد.

فروش سرانه های خدماتی محله خاک سفید 

همچنین محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا نسبت به فروش بخشی از اراضی مربوط به تامین سرانه های خدماتی و سرای محله خاک سفید در منطقه ۴ تذکر داد و خواستار بازگرداندن این زمین به شهروندان شد.

وی گفت: محله گلشن (خاک سفید) ناحیه ۶ منطقه ۴ از محله‌های محروم و غیر برخوردار و پرجمعیت شهر تهران است. اهالی این محل به علت کمبود سرانه‌های خدماتی و فضاهای فرهنگی، آموزشی، مدارس اعم از راهنمایی و دبیرستان در محرومیت بسیار زیادی قرار دارند و با انواع آسیب‌های اجتماعی دست به گرباند.

سالاری افزود: در سال ۱۳۷۹ با پاک‌سازی محله از افراد معلوم‌الحال یک قطعه زمین واقع در تقاطع خیابان ۲۲ بهمن و خیابان کمیل که محل سکونت آنان بود، به حال خود رها و بلا استفاده در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت. 

وی بیان داشت: شورایاری جهت استفاده از امکانات اجتماعی و زمین ورزشی، برای استفاده جوانان محله اقدام و نهایتا این زمین توسط شهرداری تسطیح و فنس کشی و در اختیار محله قرارگرفت که اهالی محله بیش از ۱۶ سال با نظارت و مدیریت شورایاری محل از آن بهره‌مند هستند. با درخواست شورایاران جهت استفاده بهینه از این زمین در مدیریت شهری گذشته مقرر و مصوب شد در این مکان مجموعه فرهنگی ورزشی چندمنظوره و سرای محله احداث شود. 

سالاری اضافه کرد: پس از مدتی در قیمت غربی آن ساختمان سرای محله در ۳ طبقه آغاز و در قسمت شرقی آن زمین بازی فوتبال با نسب چمن مصنوعی آماده و در اختیار شهروندان قرار گرفت. در سال ۱۳۹۹ شرکت طرح توسعه لویزان برای این زمین ادعای سند مالکیت کرده و سبب تعطیلی عملیات ساختمان شد. در این خصوص شهرداری مرکز با شرکت مذکور وارد مذاکره و معامله شد، زمین را خریداری و سند مالکیت را به نام خود انتقال و به ثبت رساند.

وی بیان داشت: متأسفانه شهرداری مرکز بدون در نظر گرفتن نیاز مبرم اهالی به این مکان و تأمین سرانه‌های خدماتی آن را به یکی از واحدهای خود برای ساخت مسکن واگذار کرده است لذا این اقدام و تصمیم یک‌جانبه به‌ دور از انصاف اجحافی بزرگی در حق اهالی و موجب نگرانی، محرومیت و صدمات روحی روانی جبران‌ناپذیری گردید است و جای تعجب است شهرداری به‌جای ایجاد امکانات برای محله، این زمین را هم از شهروندان و محله گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.