علت جدایی‌ ده‌ها افسر از پلیس کنگره آمریکا بعد از شورش هواداران ترامپ

رسانه‌ها گزارش داده‌اند ده‌ها افسر پلیس کنگره آمریکا بعد از شورش هواداران رئیس‌جمهور سابق این کشور تصمیم به جدایی از اداره پلیس گرفته‌اند.

منابع خبری گزارش داده‌اند از زمان حمله هواداران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره، ده‌ها نفر از افسران پلیس کنگره از این نهاد جدا شده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از اتحادیه پلیس آمریکا گزارش داده بیش از ۷۰ افسر پلیس کنگره تصمیم به استعفا یا بازنشستگی گرفته‌اند.

رئیس کمیته امور انسانی پلیس کنگره آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «واقعیتی که شب‌ها خواب را از چشم من می‌گیرد، دشواری‌های استخدام و آموزش افسران پلیس نیست، بلکه نگه داشتن افسرانی است که همین الان داریم.»

«گاس پاپاتاناسیو» در این بیانیه گفته بعد از شورش هواداران ترامپ شمار زیادی از افسران پلیس درباره ماندن در این شغل تردید دارند.

یک منبع در پلیس آمریکا به سی‌ان‌ان گفت شمار خروج افسران مأمور اجرای قانون در سال جاری اندکی نسبت به حد معمول در هر سال افزایش یافته است.

اما اتحادیه پلیس معتقد است روحیه پایین افسران، بعد از حمله مورخ ۶ ژانویه یکی از دلایل تصمیم نیروها برای ترک این شغل است.

ترامپ پس از باخت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، ادعای تقلب گسترده در شمارش آرای پستی را مطرح کرد.

او در روز ۶ ژانویه که قرار بود آرای الکترال رقیبش جو بایدن به صورت رسمی شمارش شود هوادارانش را به راه‌پیمایی به سمت ساختمان کنگره دعوت کرد. 

هواداران ترامپ با حمله به ساختمان کنگره وارد ساختمان نهاد قانونگذار آمریکا شده و باعث به هم خوردن جلسه شمارش آرا شدند.  در حوادث آن روز چندین نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

بعد از این حمله، بحث‌های زیادی درباره دلایل این شکست امنیتی در آمریکا مطرح شده است. پاپاتاناسیو کمبود نیروی کاری و ساعات کاری زیاد را یکی از دلایل ضعف ساختاری پلیس کنگره آمریکا دانسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.