نامه‌ یک استاد دانشگاه خطاب به کاندیداهای انتخابات 1400

یک عضو هیات علمی دانشگاه نوشت: ما در کشور حدود سه هزار صندلی مدیریتی مهم داریم و به‌ ازای هر صندلی ۷۳ شهید داده ایم؛ یعنی برای هر یک صندلی یک کربلا را پشت سر گذاشتیم.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی عضو هیات علمی دانشگاه و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، شورای‌های شهر و روستا و کسانی که پا در عرصه جهاد سیاسی و امتحان سخت مسوولیت و کارگزارای نظام اسلامی می گذارند نوشت: ما در کشور حدود سه هزار صندلی مدیریتی مهم داریم و به‌ ازای هر صندلی ۷۳ شهید داده ایم؛ یعنی برای هر یک صندلی یک کربلا را پشت سر گذاشتیم.

در یادداشت عضو هیات علمی دانشگاه و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی آمده است: 

بدانید و آگاه باشید که حوائج و نیازهای مردم به شما از نعمت‌هایی است که خداوند به شما ارزانی داشته، پس در برابر این نعمت‌ها اظهار ملالت نکنید تا مبادا تبدیل به نقمت (و قهر و غضب و عذاب) نگردد.(بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۱۲۱)

درسها و عبرت‌های تاریخ

برای عدم حرکت در مسیر ولایت اهل بیت علیهم السلام یک عیب کافی است انسان را از همراهی ولی خدا و عاقبت بخیری محروم کند  زیرا غرور و تکبر شیطان، حسادت «بَلعَم باعورا»،سودای ملک ری عمر سعد ،ترس شریح قاضی،... در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی هم موارد و مصادیق زیادی وجود دارد امثال منتظری،بنی صدر،شیخ علی تهرانی و حدود سیصد نفر از اصلاح طلبان تندرو که که امروز در دامن سرویس‌های جاسوسی صاحبان زر و زور و تزویر دنیا بسر می بردند.

متاسفانه بعضی از افراد که خانه نشینی ۱۱ روزه را در کارنامه خود دارند در روز ثبت ریاست جمهوری همه دستاوردهای انقلاب اسلامی را هدف گرفتند آمدند تا بگویند اپوزیسیون نظام هستند خود شیفتگی ها را تکمیل وتکمیل تر کردند. این سنت الهی است اگر خدای نکرده انسان اسیر غرور، حب جاه، مقام و خود شیفتگی شد آن‌ وقت دچار انحراف‌ها و انحطاط‌های گوناگون می شود این از آن دام‌های بزرگ شیطان است حال و روز این افراد نشان می دهد در اثر انحراف و حب جاه چند عیب را با هم دارند. یکی از نمونه های تاریخ اسلام زبیر سیف الاسلام است:

  زبیر از سرداران و از یاران پیامبر اسلام ص بود، پدر زبیر برادر حضرت خدیجه و مادرش عمه پیامبر اسلام بود ، زبیر از مدافعان حضرت علی علیه‌السّلام در سقیفه بود و در شورای شش نفره به حضرت علی رای داد. چه عواملی سبب شد زبیر  سیف الاسلام با این همه افتخارات و سابقه انقلابی دچار انحراف و زاویه با ولی امر خود شد و سرانجام عاقبت بخیر نگردید؟!

امام علی علیه السلام: 

زبیر همواره با ما بود تا آن که فرزند نامبارکش عبد اللَّه، پا به جوانى گذاشت.این کلام سردار دلهای حاج شهید قاسم سلیمانی را همیشه به یاد بسپاریم:رزمنده‌ها! یادگاران جنگ! یکی از شئون عاقبت بخیری، نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است.والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری این است.والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی {رهبر معظم انقلاب} است که امروز سکّان انقلاب را به دست دارد. انسان‌ها همواره در معرض انواع و اقسام امتحانات الهی هستند. یکی از سخت ترین امتحان های انسان امتحان مسوولیت و امانتداری مردم است خداوند امتحان می‌گیرد تا مدعیان دروغین ایمان معلوم شوند.

امام علی(علیه السلام):

«آگاهى بر گوهر آدم ها ، در دگرگونى شرایط ، حاصل مى شود »(فِی تَقَلُّبِ الاَْحْوَالِ، عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ) (نهج البلاغة : حکمت ۲۱۷)  در کافى در ادامه این کلام نورانى آمده است «وَالاْیّامُ تُوضِحُ لَکَ السَّرائِرَ الْکامِنَةَ; و گذشت روزها اسرار پنهانى را بر تو آشکار مى سازد از شیوه‌های شناخت افراد و مدعیان امانتداری ، آزمون و امتحان است  تا سیه رو شود هر که در او غش باشد». همه مدعیان امانتداری مردم در ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، شورا های شهر و روستا و .... باید بدانیم که این میز و مقام وقدرت  و شوکت  پایدارنیست  که اگر بود امروز نوبت به دیگران نمی رسید. آنچه پایداراست  مقام و منزلتی است  که خدایی باشد. کاری است که با اخلاص و ایمان و دوری از دنیا طلبی و خیانت در امانت سالم به مقصد الهی برسد.

همه ما انسانها در جاده پر جاذبه زمان، بی وقفه در حال حرکت هستیم و تنها کسانی در این مسیر عاقبت به خیر می شوند که در عمل ثابت می کنند به مقصدهای زیبای الهی می‌اندیشند نه ایستگاه های زیبا؛ از همین روی مولای متقیان می فرمایند: "وَ إلَیکَ یا ربِّ نَصَبتُ وَجهی"  یعنی قبله حرکت جهادی من به سمت قله ی آرمان الهی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.