شروع فعالیت نخستین بانوی ملوان ایرانی در دریای خزر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از آغاز به کار خانم کوثر صادقی منفرد به عنوان نخستین بانوی ملوان ایرانی در دریای خزر خبر داد.

محمدتقی انزان‌پور  از آغاز به کار خانم کوثر صادقی منفرد به عنوان نخستین بانوی ملوان ایرانی در دریای خزر خبر داد و اظهار کرد: ملوان کوثر صادقی‌منفرد، درس خوانده دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است که پس از گذراندن دوره‌های آموزش دریانوردی،توانسته بر روی کشتی خود را محک بزند.

 وی گفت: این بانوی ایرانی جوان و پرانرژی که مراحل آموزش خود را در بوشهر گذرانده است در بندر فریدونکنار به عنوان ملوان، کار خود را در کشتی سپهر آرتین متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر آغاز کرد.   

 ملوان کوثر صادقی‌منفرد نیز با بیان اینکه متولد سال ۱۳۷۸ و از استان زنجان است گفت: جنسیت نمی‌تواند مانع رسیدن به اهداف باشد و هدفم از ورود به این عرصه تابو شکنی بود برای اینکه شغل‌ها از جنسیتی بودن خارج شوند.

 وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش دریانوردی سختی‌های خاص خودش را دارد و به همین دلیل در کشور ما تعداد محدودی خانم وارد این عرصه شدند، افزود: دریانوردی شغل خیلی سختی می‌تواند باشد ولی ما خانم‌ها از پس آن بر خواهیم آمد.     

ملوان صادقی‌منفرد خاطرنشان کرد: سمت من روی این کشتی کارآموز است که شامل کارهای فیزیکی و دفتری می‌شود.

وی معتقد است که تمام تلاش خود را جهت پیشرفت در کار خود انجام می‌دهد تا بتواند روزی کاپیتان (ناخدا) کشتی شود و تا آن زمان دست از تلاش بر‌نمی‌دارد.     

دشواری‌های کار در کشتی آن هم وسط دریا می‌تواند بخش جدیدی از زندگی برای ملوان صادقی منفرد باشد؛ کار بدنی دشوار و دوری چندماهه از خانواده و البته شرایط ویژه زندگی بر روی کشتی می‌تواند از جمله چالش‌های پیش‌روی وی باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.