چرا عارف از کاندیداتوری در انتخابات انصراف داد؟

حجت الاسلام محسن رهامی، کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ۱۴۰۰ که مستقل از جبهه اصلاحات ایران وارد عرصه شد، در پاسخ به این سوال که آیا حاضر هستید به نفع کاندیدایی کنار بروید، گفت: کنار که نمی‌روم. ممکن است مجمع با تعدادی افراد ائتلاف کند اما کناره‌گیری کار بدی است. 

او ادامه داد: من گفته بودم اگر در جمع اصلاح‌طلبان بروم و آن‌ها پیش از ثبت نام برای من تعیین تکلیف کنند را نمی‌پذیرم.

این کاندیدای انتخابات افزود: آن‌ها گفته بودند پیش از ثبت نام ممیزی کنید که تعدادی بمانند و دیگر افراد برای ثبت نام نروند. من گفتم موافق نیستم اما هنگام ثبت نام با یکدیگر کنار بیاییم و ائتلاف کنیم.      

رهامی در مورد کناره‌گیری عارف از انتخابات تصریح کرد: ایشان در بیانیه‌شان تاکید کردند که می‌خواهند به وحدت و انسجام کمک کنند. ایشان فردی اخلاقی بوده  و اهل قهر با اصلان‌طلبان نیستند. ایشان منتظر این بودند که اجماع حاصل شود و چون احساس کرد حاصل نمی‌شود، انصراف داد.

او در مورد کاندیداتوری رئیس قوه قضائیه بیان کرد: به عنوان رئیس قوه، حین ماموریت بودنشان، محدودیتی ندارد.  فکر نمی‌کنم او پیام خاصی در مورد کانیداتوری‌اش داشته باشد. رئیسی در انتخابات پیشین حضور داشت و دوباره آمده است.  

 
 

این چهره اصلاح طلب تاکید کرد: حس می‌کنم روی رئیسی اجماع صورت می‌گیرد. البته اگر فردی در آن منصب نبوده و با دیگران برابر باشد، بهتر است زیرا او تریبون دارد و سفرهای استانی می‌کند. در هر صورت، انصرافش حین ثبت نام با نظر رهبری است.

او با اشاره به کاندیداتوری محسن هاشمی و جهانگیری و اجماع اصلاح‌طلبان بر روی یکی‌ از آنان گفت: فعلا زود است که بگوییم روی کسی اجماع صورت بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.