واکنش‌ به کناره‌گیری قالیباف؛ اصول‌گرایان تشکر کردند

نشست شورای ائتلاف عصر یکشنبه (۲۶ اردیبهشت) با حضور اکثریت اعضا و به ریاست غلامعلی حدادعادل و دبیری پرویز سروری برگزار شد.

امیرابراهیم رسولی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و از اعضای موسس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد، حداد عادل با اشاره به تنوع بالای داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری بر لزوم داشتن نقشه هوشمندانه برای رسیدن به انسجام حداکثری و حمایت از کاندیدای شاخص جریان انقلاب تاکید کرد.

وی تاکید کرد: همه اعضای حاضر در جلسه شورا از کاندیداتوری و حضور «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» در عرصه انتخابات ریاست جمهوری استقبال و در عین حال از رویکرد جهادی و فداکارانه «محمدباقر قالیباف» در عدم کاندیداتوری به نفع وحدت و انسجام جریان انقلاب به رغم دارا بودن پایگاه رای مردمی قابل توجه تشکر و قدردانی کردند.

سخنگوی شورای ائتلاف اظهار کرد: تاکید بر حمایت همه‌جانبه شورای ائتلاف از کاندیدای واحد جریان انقلاب و پرهیز از هرگونه اختلاف‌افکنی و خودتخریبی در درون جریان بزرگ نیروهای انقلاب از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

رسولی گفت: همچنین اعضا از حضور شجاعانه برخی از کاندیداها جهت نقد جریان مدافع وضع موجود و غرب‌گرا در عرصه انتخابات تشکر کردند و حجت‌الاسلام تقوی نیز در پاسخ به شایعه احتمال حمایت همزمان شورای وحدت از آیت‌الله رئیسی و لاریجانی در عرصه انتخابات تاکید کرد که از ابتدا تاکنون تنها گزینه مطرح در شورای وحدت آیت‌الله رئیسی بوده است.

وی گفت: در ادامه نشست، بخش‌هایی از فرآیند و مراحل انتخاب فهرست نهایی شورای شهر تهران از طریق مجمع عمومی ۷۰ هزار نفره شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.