عربستان بکر بن لادن را آزاد کرد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو منبع نزدیک به خانواده بکر بن لادن اظهار کردند: بکر بن لادن، رئیس سابق مجموعه بن لادن، بزرگترین شرکت عربستانی پس از آزادی از محل بازداشتش که هنوز افشا نشده، به نزد خانواده خود در شهر جده بازگشت.

یکی از این منابع گفت: هنوز مشخص نیست که آزادی بکر هفتاد ساله موقت است یا نه زیرا رفت‌وآمدهای او هنوز محدود هستند. او آزاد شده اما از او خواسته‌اند در خانه بماند، تنها به او اجازه داده شده که دیگران به ملاقاتش بیایند.

منبع دیگر با اشاره به خوشحالی بسیار خانواده بن لادن از آزادی او ابراز امیدواری کرد که این اقدام تنها یک حسن‌نیت موقت از سوی دولت در پایان ماه رمضان نباشد.

در طول این سه سال امکان ملاقات با بکر، برادر ناتنی اسامه بن لادن جهت گفت‌وگو وجود نداشت.

مسؤولان ریاض تا این لحظه اظهارنظری در این خصوص نداشته‌اند.

شرکت بن لادن بزرگترین شرکت پیمانکار در حوزه ساخت و ساز و خدمات در عربستان بود که در سال ۱۹۳۱ توسط اسامه بن لادن تاسیس شد و به دلیل نزدیکی اسامه به خاندان حاکم سرمایه‌های زیادی را به خود جذب کرد اما با روی کار آمدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان این منابع کاهش یافتند.

بکر بن لادن نوامبر ۲۰۱۷ همراه با سایر شاهزادگان و تجار برجسته سعودی به اتهام فساد در هتل ریتز کارلتون شهر ریاض بازداشت شد.

سعد و صالح دو برادر دیگر بکر نیز در این طرح بازداشت شده اما در ادامه با مچ‌بند الکتریکی آزاد شدند.

طبق اسناد رسمی، ریاض در مجموع ۳۶.۲ درصد سهام این سه برادر در شرکت را مصادره کرد.

دو منبع یاد شده تاکید کردند: برخی حساب‌های بانکی و دارایی‌های اعضای این خانواده شامل ویلاها، هواپیماهای خصوصی و کلکسیون خودرهای لوکس آنها مصادره و آنها ممنوع السفر شدند.

بکر یک بار دیگر نیز در ژانویه ۲۰۱۹ به صورت موقت برای حضور در مراسم تشییع یکی از اعضای خانواده آزاد شده بود.

به گفته این دو منبع، بکر هرگز در طول سه سال بازداشتش محاکمه نشده و هیچ اتهامی علیه او مطرح نشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.