گلایه تند مهمان پرست از تخریب ها برای طرح بنزین ۲۰هزار تومانی

رامین مهمان پرست پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب و دروغ با عنوان بنزین بیست هزار تومانی هستیم، اظهار کرد: باید بررسی شود که چه افرادی حاضر شده اند چنین دروغی بگویند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تامین منافع مردم و رسیدگی به قشر متوسط و ضعیف است تا فاصله طبقاتی جبران شود، افزود: طرح ما برای برقرای عدالت در یارانه سوخت این است که سهمیه سوخت بر اساس کارت ملی داده شود تا فردی که ده خوردو دارد، ده برابر کسی که خودرو ندارد از یارانه استفاده نکند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اتفاقا طرح ما رایگان کردن قیمت بنزین بر اساس سهیمه که به مردم تعلق می‌گیرد، است. ممکن است جوانی اتومبیل ندارد اما ارزش سهمیه او لیتری ۲۰ تومان است. من گفتم سهیمه ای که تعلق می‌گیرد به لحاظ بین‌المللی لیتری ۲۰ هزار تومان است که شامل ۱۵ لیتر سهمیه بنزین و ۱۵ لیتر سهمیه گازوییل می‌شود. هرفردی در ماه ۳۰ لیتر یعنی به ارزش ۶۰۰ هزار تومان می‌تواند استفاده کند. اگر خریدار اجناس تولید داخلی باشد هم می‌تواند ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان استفاده کند. این یعنی ما به قشر ضعیف کمک می کنیم. یارانه پنهان توسط افراد پرمصرف استفاده می شود و باید به جیب اقشار ضعیف برگردد.

مهمان پرست همچنین خاطرنشان کرد: در کشور خیلی ها امضاهای طلایی دارند و منفعت شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دهند. چرا واردات در اختیار افراد خاصی است و فقط عده ای از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده می کنند؟ چرا نباید بازارهای صادرات خود را گسترش دهیم تا تولید داخل رونق بگیرد؟ چرا ساختارهای خود را اصلاح نمی کنیم؟ چرا در دیپلماسی اقتصادی برنامه نداریم؟ چرا بخش خصوصی نباید فعال شود؟ چرا شرکت های دولتی که منشاء فساد هستند به شکل درستی خصوصی نمی شوند؟ چرا دولتی ها مالیات نمی دهند و بازاری ها و بخش خصوصی که با رکود مواجه هستند باید مالیات دهند؟

وی تصریح کرد: طرح دولت ملی مقابله با این انحصارهاست. طرح ساخت ۵/ ۱ میلیون مسکن تهیه شده است. طرحی برای خرید خدمت سربازی با اقساط ماهی یک میلیون تومان تهیه شده است و برای کسانی که مایل به خدمت سربازی هستند، حقوق بر اساس مدرک تحصیلی در نظر گرفته ایم.

مهمان پرست در پایان گفت: ما نگران مردم و آینده هستیم. اگر تغییر بزرگی انجام نشود، امسال شصت درصد تورم بیشتری نسبت به سال قبل ایجاد می شود. ما می خواهیم انحصارها و امضاءهای طلایی را بشکانیم. ما با قدرت مردم می خواهیم با انحصارها مقابله کنیم. دولت وحدت ملی  بر اساس حضور همه دلسوزان کشور تشکیل می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.