علی مطهری: مستقل آمده ام/ شورای نگهبان کاسه داغ تر از آش نشود!

علی مطهری پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در این انتخابات پیام مهمی برای دنیا و پیام رسایی برای غربی‌ها، کشورهای همسایه، چین و روسیه دارد و در رفع تحریم‌ها و احیای برجام قطعا موثر خواهد بود و در بهبود زندگی مردم اثرگذار است.

مطهری گفت: افراد فکر نکنند شرکت و عدم شرکت ما در انتخابات فرقی نمی‌کند و فایده ای نخواهد داشت و کاری اصلاح نخواهد شد. ممکن است به همه مطالبات خودمان نرسیم ولی می‌توانیم به ۸۰ درصد آرزوهای خودمان برسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نفع کاندیدای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان کناره‌گیری می‌کنید؟ تاکید کرد: من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشتند. اینکه در آینده و درآستانه روز انتخابات چگونه بشود بستگی به رای کاندیداها دارد و کسی که رای بیشتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود. بنده فعلی تصمیم برای اینکه به نفع کسی کنار بروم ندارم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر تائید صلاحیت نشوید، واکنش شما چه خواهد بود؟ گفت: من امیدوارم رد صلاحیت نشوم امیدوارم که شورای نگهبان در عمل خود تجدید نظر کنند و اظهارنظر را ملاک ردصلاحیت قرار ندهد.

وی گفت:‌حتی رهبری هم گفته اند که اظهارنظر مخالف من هم می تواند باشد. بنابراین قانون اساسی باید اجرا شود و شورای نگهبان کاسه داغ تر از آش نشود. درنهایت هم اگر شورای نگهبان رد کند ما باید تابعیت از قانون کنیم و کاری از ما برنمی آید و باید برویم خانه بنشینیم.

مطهری در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: آزادی و استقلال از آرمان‌های انقلاب بوده که در برخی قسمت‌ها کوتاهی‌هایی داریم و باید کسری را جبران کنیم، ورود زنان به ورزشگاه مشکلی ندارد، دوچرخه‌سواری بانوان موضوعیت ندارد و هیچ مرجع تقلیدی نمی‌تواند بگوید ممنوع است.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره لاریجانی خاطر نشان کرد: من حدود بیست روز است که با لاریجانی تلفنی و حضوری صحبت نکردم و اطلاع ندارم که می‌خواهد بیاید یا نیاید ایشان آدم سیاسی و مانند دیگر آدم‌های سیاسی پیچیده است. ورود یا عدم ورود ایشان هیچ تاثیری بر تصمیم بنده نخواهد داشت به دلیل ماه رمضان و... فرصت نکردم دیدار کنم.

این داوطلب انتخابات  خاطر نشان کرد: کابینه باید شامل افراد متخصص، باتجربه و باتقوا باشد باید گشت و آن‌کس که اصلح است را پیدا کرد. ، برخی از افرادی که کاندیدای انتخابات هستند را برای معاون اولی مناسب می‌دانم اسم آوردن مناسب نیست من معتقد به دولت ائتلافی هستم و هیچ تعصب گروهی ندارم.

مطهری گفت: از اهل تسنن و بانوان اگر اصلح باشند، انتخاب می‌کنم نمی‌توانم بگویم این تعداد وزیر اهل تسنن یا خانم انتخاب می‌کنم من به دنبال اصلاح هستم، ممکن است خانم یا آقا یا اصلح و غیراصلح باشد اگر بین اهل تشیع و اهل سنت امتیازهای هر دو نفر یکسان باشد، اهل سنت را انتخاب می‌کنم.

وی تصریح کرد: فضای مجازی قطعا یک فرصت بسیار خوب است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.