نامه یک کاندیدای ریاست جمهوری به رقبایش

در نامه سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ  تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا....؛ محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند؛ پیوسته آنها را در حال رکوع و سجود می‌بینی در حالی که همواره فضل خدا و رضای او را می‌طلبند؛...»( فتح؛ آیه۲۹)

دوستان و عزیزان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری؛ سلام این برادر کوچک خود را بپذیرید. اینجانب به عنوان یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، در پیشگاه خداوند متعال و در محضر ملت شریف ایران ضمن بیان نکاتی مهم،  خود و همه شما را که در زیر چتر و پرچم مقدس جمهوری اسلامی قرار داریم،  به وحدت و همدلی حول منافع نظام و خدمت به مردم دعوت می نمایم.

دوستان من! انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به دلیل شرایط بین المللی و داخلی و انباشت مشکلات بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت، از حساسیت بیشتری برخوردار است خصوصا اینکه مردم عزیز کشورمان خواستار تحول جدی و اساسی به منظور حل و فصل مشکلات کشور با اتکا به نیروهای جوان، مومن، متخصص، کارآمد، اهل برنامه و بانشاطند. امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و همراهی و همدلی ملت آگاه ایران اسلامی، بنده و شما به عنوان سرمایه های انسانی نظام به میدان آمده ایم تا با کسب اعتماد مردم، ردای خدمت به تن کنیم؛ پس هر گونه فعل و یا ترک فعلی که این مهم را مخدوش سازد، گناهی بزرگ و نابخشودنی است.   

دوستان گرامی! آنچه باعث شده است تا امروز بنده و شما به رقابت بپردازیم، در درجه نخست نعمت مردم سالاری دینی است که به برکت خون شهدا و خواست مردم محقق شده است  و در درجه دوم،  ورود به عرصه اجرایی برای حل و فصل مشکلات کشور و خدمت به مردم است. پس لاجرم لازم است نظر مردم،  قوانین و قواعد بازی و رقابت را رعایت کنیم. مردم از شعارسرایی ها، اختلافات، بی اخلاقی ها، تخریب ها و توهین ها، دعواها و همه آنچه که حل و فصل مشکلات را دچار مشکل می کند خسته شده و ناراضی هستند. مردم به دنبال خدمتگذاران صدیق و توانمند برای حل مشکلاتند؛ انتظار دارند بنده و شما در عین رفاقت، برای حل وفصل بهتر مشکلات  رقابت کنیم نه برای بدر کردن یکدیگر از میدان؛ بنابراین از شما عزیزان دعوت می نمایم،  با بهره گیری از فیوضات معنوی ماه رمضان و با احترام به مردم، حرمت خون شهدا و با هدف خدمت و حل اساسی مشکلات کشور، کمر همت بربندیم و  صادقانه در انتخابات پیش رو که فصل جدیدی در عصر تحولات کشور است، برای تحقق موارد ذیل الذکر هم قسم شویم:

۱.     تمام تلاشمان را به برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و در شأن ملت و ایران سربلند معطوف سازیم و در همه مراحل، قانون فصل الخطاب باشد.

۲.    همه توان و انرژیمان را در خدمت نظام و انقلاب، و حل اساسی و بنیادی مشکلات کشور قرار دهیم. ایران عزیز ظرفیت ها و فرصت های بی شماری دارد که در صورت وجود برنامه دقیق و حساب شده که پشتوانه فکری و عملی جریان نخبگانی کشور را داشته باشد، عبور از هر مشکلی را میسر می سازد. بنابراین از عوام فریبی پرهیز و به واقع خادم انقلاب، نظام و مردم باشیم.

۳.    از تخریب و توهین و سیاه نمایی و بد اخلاقی های رایج در انتخابات های دنیا پرهیز و با تمسک به ارزشهای والای اسلامی و ایرانی، با رعایت اصول اخلاقی، انتخاباتی نمونه به دنیا معرفی کنیم.

۴.    به هم قول دهیم از آرمان گرایی های دست نیافتنی و قطبی سازی انتخابات و شرطی سازی امورجامعه به عنوان یک سم مهلک برای کشور و نظام، پرهیز و بر برنامه محوری برای حل مشکلات کشور تمرکز  و آنها را در معرض قضاوت عمومی قرار دهیم. یقینا همه ما دغدغه حل مشکلات کشور را داریم و با اقدامات کارشناسانه به راحل هایی رسیده ایم، پس همه را به دیدن و شنیدن برنامه هایمان دعوت و برای حل مشکلات مردم و کشور حتی پس از برگزاری انتخابات، به عنوان اعضای خانواده بزرگ ایران،  با همراهی و تشریک مساعی و کمک کارشناسانه به دولت برآمده از رای و نظر مردم، تلاش نماییم.

دوستان عزیز؛ اگر رقابت برای خدمت به مردم و نظام است، روا نیست با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و قانونی، و نادیده گرفتن منافع ملی،  پنجه به صورت هم کشیده باعث تکدر روح امام راحل و شهدا، خاطر رهبرمعظم انقلاب، خانواده شهدا، مردم و همه دوستاران انقلاب و نظام شویم و نظام و آرمانهای انقلاب آسیب ببینند. دشمن  و دشمنی کم نداریم. مشکلات هم کم نیستند. این شرایط اقتضا می کند که بدور از فرصت سوزی با  همراهی و همدلی در فضایی برادرانه و در عین حال رقابتی، در برگزاری انتخابات سالم و باشکوه  در ۲۸ دادماه مشارکت داشته باشیم و بعد از انتخابات نیز با همدلی و همکاری دلسوزانه و کارشناسانه به حل مشکلات کشور و مردم کمک نماییم.

برادر شما؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی»

نامه یک کاندیدای ریاست جمهوری به رقبایش در انتخابات 1400

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.