اعلام چگونگی دریافت مدارک ثبت نام کنندگان از سوی شورای نگهبان

عضو هیات نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: شورای نگهبان در روز نخست ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری، چگونگی دریافت مدارک ثبت نام کنندگان را اعلام می‌کند.

محمدرضا موسی خانی روز سه شنبه در حاشیه نخستین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  طبق ماده ۴۵ قانون انتخابات، وزارت کشور مجری ثبت نام است و مدارک را هم کاربران وزارت کشور تحویل می گیرند که تاکنون مشکل خاصی نداشتند.

وی ادامه داد: داوطلبان مدارک خود را به کاربران ستاد انتخابات کشور تحویل می دهند و ثبت نام می کنند اما آنچه که ما باید از اینجا به شورای نگهبان ببریم باید بعدازظهر با انجام هماهنگی هایی بین وزارت کشور و شورای نگهبان و روسا انجام شود.

موسی خانی اظهار کرد: هنوز چیزی از شورای نگهبان به ما اعلام نشده که چه مدارکی را باید ببریم و اینکه مدارک همه ثبت نام شدگان را ببریم یا نه. باید تا غروب ساعت ۱۸ که ثبت نام تمام می شود، صبر کنیم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به ما اعلام می کند که طبق ماده ۵۳ قانون انتخابات همه مدارک را ببریم یا اینکه مدارک طبق مصوبه شورای نگهبان  را تحویل شورای نگهبان دهیم.

عضو هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه آیا فردا هم وضع به همین منوال است گفت: فردا تکلیف از صبح مشخص است که کدام پرونده ثبت نام شده را می توانیم به شورای نگهبان ارسال کنیم.

وی اضافه کرد: آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صحبتی داشته که مدارک فاقد مصوبه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.