جزئیات تازه درباره ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

جمال عرف در حاشیه همایش هیات های نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران افزود: به طور طبیعی باید برای انتخابات بین ناظر و مجری هماهنگی هایی صورت گیرد و خوشبختانه در چند مدت گذشته هماهنگی های مستمری صورت گرفته و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و شورای نگهبان به عنوان ناظر به طور مستمر هماهنگی داشتند و همایش امروز هم در همین چارچوب برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این همایش آخرین هماهنگی ها بین دستگاه های اجرایی و هیات های نظارت صورت گرفت گفت: از فردا (سه شنبه) و از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر به مدت ۵ روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود.

عرف افزود: در این همایش در ارتباط تصویری با هیات های نظارت بر انتخابات در استان ها برنامه ریزی ها برای نظارت بر انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: داوطلبانی که برای ثبت نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام مراجعه می کنند براساس مواد قانونی عمل کنند و اگر خودشان را حائز شرایط ریاست جمهوری می دانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: امیدواریم براساس احراز صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان داوطلبان همه دستورالعمل های بهداشتی را در زمان تبلیغات رعایت کنند.

عرف افزود: یکی از دغدغه های ما باتوجه به شیوع بیماری کرونا در ۲۰ روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است که باید همه دستورالعمل ها رعایت شود.

وی گفت: برای روز برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد هم همه دستورالعمل های بهداشتی هم از لحاظ افزایش شعب، هم از لحاظ رعایت بهداشت در شعب و هم از لحاظ زمان مقرر شد تا دو ساعت زمان انتخابات را افزایش دهیم تا مردم راحت تر بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.