افراد بالای 80 سال که واکسن نزدند چه کنند؟

دکتر جعفرصادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: سامانه salamat.gov.ir از امروز فعال شده است و سنین بالای ۸۰ سالی که واکسن دریافت نکردند یا تماسی با آنها گرفته نشده است، می‌توانند وارد سامانه شوند و کد ملی خود و شماره تلفنی که بتوان با آن برایشان پیغام فرستاد را ثبت کنند. سپس ما با آنها تماس می گیریم و زمان و مکان دقیق واکسیناسیون را به آنها اطلاع می‌دهیم.

وی درباره واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی اظهار کرد: وقتی به حد معقولی به پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ سال برسیم، گروه سنی بعدی را اعلام می‌کنیم و پنج سال پنج سال پایین می‌آییم تا واکسیناسیون ۶۰ سال به بالاها را کامل انجام دهیم.

وی تاکید کرد: فعلا در این سایت فقط افراد متولد ۱۳۲۰ و قبل از آن می‌توانند ثبت نام کنند. پس از یک هفته یا ۱۰ روز، گروه سنی بعدی اعلام می‌شود. هیچ کس هم نوبتش سوخت نخواهد شد و برای تک‌تک عزیزان واکسن محفوظ است.

تبریزی درباره شلوغی برخی مراکز واکسیناسیون نیز گفت: شلوغی جمعیت و تراکم افراد در واکسیناسیون فقط در شهر تهران است. در سایر شهرها و شهرستان‌ها شلوغی نداشته‌ایم. برای تهران همکاران من به دنبال افزایش پایگاه‌های تجمیعی تزریق واکسن هستند که از طریق صداوسیما اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف هماهنگ شده و در طول هفته گذشته جلسات مختلفی داشتیم و هماهنگی‌ها انجام شده است که سالن‌ها افزایش یابد و به زودی به حد مطلوبی خواهد رسید.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در خاتمه گفت: از هموطنان می‌خواهم اندکی صبوری کنند. واکسن برای همه وجود دارد. همچنین دقت کنند و بعد از تزریق واکسن فکر نکنند ایمن شده‌اند و می‌توانند ماسک را کنار بگذارند. ایمنی و پوشش لازم دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم اتفاق می‌افتد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.