بازار ارز و سکه در نیمه اول روز 18 اردبیهشت

در نتیجه قیمت شروع هفته از قیمت عصر پنج‌شنبه ۶۰۰ تومان معادل، حدود ۳ درصد بالاتر بود و بخشی از افت ۸ درصدی هفته گذشته جبران شد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته تا مرز ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان نیز بالا رفته بود و افزایش قیمت دلار در شروع هفته از دید تحلیل‌گران بسیار محتمل بود.

دلار هرات نیز کار خود را با افزایش قیمت آغاز کرد. دلار هرات معاملات روز پنج‌شنبه را که با قیمت ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز کرد و با دنبال کردن رفتار نوسانی در مقاطعی زیر دلار بازار داخل قرار گرفت. قیمت دلار هرات در شروع معاملات روز شنبه ۲۱ هزار و ۸۴۰ تومان بود.

تحلیل‌گران پیش از این قیمت درهم در معاملات روز شنبه را مهم تلقی کردند. آن‌ها معتقد بودند که اگر درهم در معاملات روز شنبه بالای ۶ هزار تومان نوسان کند می‌تواند محرکی صعودی برای دلار باشد و قیمت دلار را قدری افزایش می دهد. از این دید کاهش نرخ حواله درهم زیر ۶ هزار می توانست به کاهش قیمت دلار منجر شود. در ابتدای معاملات درهم امارات کار خود را قیمت ۶ هزار و ۲۰ تومان آغاز کرد.همین اتفاق نیز قیمت دلار را تا سطح ۲۱ هزار و ۶۸۰ بالا برد اما در ادامه با افت نرخ درهم به زیر ۶ هزار قیمت دلار نیز تا ۲۱ هزار ۳۰۰ تومان افت کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «درهم سوخت قیمت دلار نشد/ سکه از 9 میلیون فاصله گرفت» بخوانید.

 

 
 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.