بازارها چشم انتظار نتیجه نهایی مذاکرات وین

 بیشترین توجهات به مذاکرات ۷ وین (امروز جمعه ۱۷ اردیبهشت) جلب شده است. آیا دور چهارم مذاکرات وین میتواند دور نهایی باشد. بازارها چرا منتظر نتیجه نهایی این جلسات هستند؟

حالا همه بازارها با حساسیت بیشتری دور چهارم مذاکرات وین را دنبال میکنند. قیمت دلار که روز چهارشنبه در کانال ۲۰ هزار تومان قرار گرفته بود، پس از انتشار گزارش برخی منابع دیپلماتیک از شکاف ایران و اروپا (به همراه امریکا) بر سر بحث های فنی دلار در روز پنج شنبه دوباره به کانال ۲۱ هزار تومان برگشت. البته به نظر میرسد هیجانات بازار ناشی از اخبار لحظه‌ای در خصوص مذاکرات وین و منطقه ای ایران است که در این روزها با حساسیت های خاصی دنبال میشود.

چرا که از دید ناظران و تحلیلگران نتایج هر یک از رویدادهای منطقه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری میتواند مختصات جدیدی پیش روی بازارها قرار دهد. امروز جمعه دور چهارم مذاکرات موسوم به احیای برجام در گراند هتل وین برگزار میشود و حالا نماینده روسیه گفته شاید این دور از مذاکرات، دور نهایی مذاکرات باشد(؟). نماینده ایران عباس عراقچی نیز پس از ورود به وین با رافائل گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و تاکید کرده ایران برای بازگشت به برجام تعجیل نمیکند. یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا نیز در اظهارنظر جدیدی عنوان کرده بسیار محتمل است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تهران و واشنگتن به برجام باز گردند.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «بازارها چشم انتظار گراند وین/ واکنش هیجانی ارز و خودرو» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.