پنتاگون: از نیروهای خود در افغانستان حفاظت می‌کنیم

کربی طی نشست خبری روزانه در پنتاگون ضمن طفره‌رفتن از پاسخ به سوالی درباره حملات هوایی آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان در افغانستان، گفت: «همینقدر می‌توانم بگویم که همزمان با فرایند خروج ما، تلاش می‌کنیم از نیروهای افغانستانی در میدان نیز حمایت کنیم».

وی با بیان اینکه ارتش آمریکا هم‌اکنون شش فروند بمب‌افکن «بی‌-۵۲» در حوزه عملیاتی سازمان تروریستی «سنتکام» در منطقه غرب آسیا دارد، توضیح داد: «آنها از خروج نیروهای آمریکایی و ائتلاف از افغانستان حمایت خواهند کرد. ما برنامه‌هایی برای اضافه کردن نیروی زمینی بیشتر انجام دادیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: «نیروهای امنیتی افغانستان، توانمندتر از چیزی شده‌اند که طی سال‌های اخیر بودند... آنها برای مدتی است که پیشرو [عملیات‌های نظامی] هستند. این کشور آنهاست که باید برایش بجنگند. سرزمین و مردم خودشان است».

کربی ضمن اشاره به طبق برنامه پیش‌رفتن طرح خروج نظامیان این کشور از افغانستان، افزود: «ما اما برنامه‌های ضد تروریسم را بعد از خروج از افغانستان، از راه دور هدایت خواهیم کرد».

وی پیشتر درباره خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گفته بود: «ما تصور می‌کنیم که طالبان با عقب‌نشینی ما مخالفت نخواهند کرد و اگر این کار را انجام دهد، ما توانایی محافظت از سربازان خود را داریم».

پنتاگون: از نیروهای خود در افغانستان حفاظت می‌کنیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.