پنتاگون خروج نیروهایش از افغانستان را خطرناک خواند

 روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، پنتاگون خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی از افغانستان را خطرناک خواند و مدعی شد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی می تواند منجر به جنگ داخلی در این کشور، افزایش حملات احتمالی تروریستی علیه ایالات متحده و متحدانش و وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در این کشور شود.

وزارت دفاع آمریکا هشدار داده است که اکنون زمان مناسب برای ترک نیروهایش از افغانستان تا اول ماه مه بدون در نظر گرفتن مشکلات جدی در زمینه های امنیتی و تدارکاتی در این کشور نیست. 

این گزارش همچنین به نقل از یک نماینده عالی رتبه دولت آمریکا ضمن نا به هنگام توصیف کردن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اضافه کرد: "صحبت ها از خروج این نیروها در حالی مطرح می شود که گروه طالبان هنوز تعدادی از توافق ها را انجام نداده اند و هنوز با شبکه تروریستی القاعده در تماس هستند."

طبق این گزارش در ماه ژانویه، "جان کربی" سخنگوی پنتاگون اجازه بازنگری بر خلاف توافقنامه صلح دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان دستور بازنگری در تصمیم خروج سربازان امریکایی از افغانستان را داد.

با این وجود، امروز چهارشنبه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه گفت: دولت جدید امریکا هنوز هیچ تصمیمی درباره سیاست خود در قبال افغانستان از جمله میزان ادامه حضور نیروهای امریکایی در این کشور، اتخاذ نکرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.