چه خبر از بازار خودروهای کارکرده؟

این خودرو برخلاف آن‌چه مشتریان ایرانی از خودروهای چینی مشاهده کرده‌اند، سدانی سایز متوسط با پیشرانه‌ای حجیم و امکانات رفاهی مختلف است. براساس ارزیابی ها این خودرو به موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که حداکثر ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای لیفان ۸۲۰ نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک است که قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

استفاده از این پیشرانه برای لیفان ۸۲۰، موجب شد تا این خودرو در دوره کوتاه مونتاژ خود به حجیم‌ترین خودرو مونتاژ داخل تبدیل شود. پیش از لیفان ۸۲۰ این عنوان در اختیار نیسان ماکسیما با پیشرانه شش سیلندر بود و پس از توقف تولید لیفان ۸۲۰ نیز خودرویی با این حجم موتور در خودروسازی کشورمان مشاهده نشده است.

لیفان ۸۲۰ خودرو سبکی نیست و حدود ۱.۵ تن وزن دارد، اما به واسطه پیشرانه حجیم و قدرتمند خود، می‌تواند در زمانی بین ۱۰ الی ۱۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت لیفان ۸۲۰ نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده که رقمی مطلوب برای این خودرو محسوب می‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی لیفان ۸۲۰ نیز ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که البته ممکن است با توجه به رفتار راننده، این رقم کاهش یا افزایش یابد. باک این خودرو نیز ۶۳ لیتر حجم دارد و اگر سبک آرامی را در رانندگی دنبال کنید، نیازی به سوخت‌گیری در کوتاه مدت نخواهید داشت.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.