دیدار و گفتگوی وزیر خارجه عربستان با ولیعهد ابوظبی

 وزیر خارجه عربستان با ولیعهد ابوظبی دیدار کرد و در خصوص آخرین تحولات در روابط دو کشور و مسایل مهم منطقه‌ای با وی تبادل نظر کرد.

به گزارش وبگاه الخیلج الجدید، دو طرف سعودی و اماراتی بر تقویت روابط دو کشور و گسترش همکاری راهبردی و هماهنگی مشترک در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و پرونده‌های دو منطقه خلیج فارس و خاورمیانه هم بحث و تبادل نظر شده است.

به نظر می رسد موضوع جنگ یمن که عربستان و امارات دو متجاوز و بازیگر اصلی آن به شمار می‌روند، از موضوعات محوری این گفت وگو بوده است که پایگاه خبری الخلیج الجدید هیچ اشاره بدان نکرده است.

عربستان به همراه چند کشور عربی و با کمک نظامی و اطلاعاتی آمریکا از فروردین سال ۹۴ جنگ بی‌نتیجه‌ای علیه مردم مسلمان و فقیر یمن راه انداخته است که تاکنون به دلیل بمباران‌های مکرر ارتش عربستان و در میان سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات سعودی‌ها، هزاران غیر نظامی در یمن جان خود را از دست داده‌اند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

یمن نیز در واکنش به این تجاوزات، حملات خود به خاک عربستان را شدت بخشیده و بارها مواضع نظامی و اقتصادی این کشور را با استفاده از موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

تازه‌ترین حملات یمن به عمق خاک عربستان، بامداد امروز (یکشنبه) صورت گرفت که طی آن ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان سعودی در منطقه خمیس مشیط را با پهپادی از نوع «قاصف K۲» هدف قرار دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.