خوردن گوجه سبز برای این افراد ممنوع است!

سمیرا مرادی با اشاره به این‌که گوجه سبز میوه‌ای است که اکثریت مردم کوچک و بزرگ آن‌را دوست دارند، اظهار کرد: این میوه ترش مزه و آبدار خواص بسیاری دارد اما برخی از افراد نباید آن را استفاده کنند، چرا که در صورت خوردن گوجه سبز دچار مشکلاتی خواهند شد. خوردن گوجه سبز حتی محدودیت سنی دارد.

مرادی با اشاره به این‌که مصرف گوجه سبز برای افراد مبتلا به فشارخون بالا ممنوع است، بیان کرد: بیشتر افراد اغلب گوجه سبز را با نمک زیادی می‌خورند که برای سلامتی خطرناک است، مخصوصاً افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماران کلیوی نباید نمک زیاد مصرف کنند.

این متخصص تغذیه با بیان این‌که افراد مبتلا به رفلاکس نیز نباید از این میوه مصرف کنند، عنوان کرد: میزان اسید گوجه سبز بالا است که می‌تواند باعث سوزش معده، معده درد و رفلاکس در افرادی شود که از ناراحتی‌های معده رنج می‌برند.

 

وی تصریح کرد: افراط در خوردن گوجه سبز می‌تواند باعث نفخ معده شود، چراکه دارای مقدار زیادی اسید سیتریک است و همچنین به دلیل نارس و کال بودن و طعم ترش گوجه سبز موجب فرسایش مینای دندانها می شود.

مرادی ادامه داد: خانم‌های بارداری که به سنگ کلیه و مجاری ادرار مبتلا هستند باید از مصرف گوجه سبز و آلو اجتناب کنند چراکه اسید اگزالیک موجود در این میوه‌ها می‌تواند منجر هبه تولید سنگ‌های متبلور در بدن برخی افراد شود.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به ممنوعیت مصرف گوجه سبز برای کودکان زیر سه سال، عنوان کرد: کودکان از سن سه سالگی به بعد می‌توانند مقدار کمی گوجه سبز بخورند اما قبل از آن باید والدین از نداشتن حساسیت به گوجه سبز در کودک مطمئن شوند.

وی با اشاره به این‌که طبع گوجه سبز سرد است و زیاده‌روی در خوردن آن برای افراد سرد مزاج مشکلاتی به وجود می‌آورد، بیان کرد: این افراد بهتر است گوجه سبز را با گلپر مصرف کنند، همچنین مصرف بیش‌از اندازه گوجه سبز توسط خانم‌های باردار باعث رانش مزاج، از دست دادن آب بدن مادر و همچنین بروز مشکلات سلامتی برای جنین می‌شود.

مرادی با بیان این‌که میوه‌هایی که طعم ترشی دارند مانند میوه‌های دیگر می‌توانند باعث بروز حساسیت شوند، ادامه داد: این حساسیت‌ها در برخی موارد به صورت حساسیت‌های پوستی مانند خارش شدید پوست، ترک خوردن، اگزما و سرخ شدن در پوست دیده می‌شود.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: میوه‌های بهاری حساسیت‌های دیگری نیز ایجاد می‌کنند مانند خارش و سوزش در روی سطح زبان و کام و در اغلب موارد بروز آفت در دهان را نیز از علائم حساسیت به این میوه‌ها حساب می‌کنند که بهترین روش درمان برای این حساسیت ها مصرف نکردن میوه و خوراکی‌های حساسیت زاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.