واکنش عارف به نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

یادداشت اینستاگرامی محمدرضا عارف به مناسبت روز شوراها شرح زیر است:

‌‍‍‍‌روز شوراهای اسلامی شهر و روستا را گرامی می دارم و به روان پاک آیت الله سید محمود طالقانی، متفکر بزرگ  منادی سازگاری اسلام و حقوق شهروندی ، که اصل مهم شوراها با درایت ایشان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جای گرفت ، درود می فرستم. 

یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت و گفتمان اصلاحات، اجرای این اصل معطل مانده قانون اساسی بود. دولت اصلاحات در عرصه عمل نشان داد که واگذاری امور شهرها و روستاها به شهروندان ، گامی مهم در توسعه  کشور، توزیع قدرت و تحکیم جمهوریت نظام است. 

متاسفانه برخی دخالت های نابجا و جناحی، مانع وصول شوراها به توسعه  مناطق مختلف شده است.  اخبار واصله حاکی از رد صلاحیت گسترده داوطلبان اصلاح‌طلب شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور است.

حوزه مدیریت شهری باید از وجود افراد متخصص و آشنا به حوزه شهری بهره مند شده و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصتی است برای حضور این افراد.اینکه بعضا با نگاه سیاسی و جریانی به افراد صاحب صلاحیت اجازه حضور در انتخابات داده نشود ظلم  در حق شهروندان  ،بی توجهی به  حق  شهروندی نامزدهای انتخاباتی و در یک کلمه مانع آفرینی در مسیر توزیع قدرت و توسعه کشور است.

 هیئت‌های نظارت را دعوت به تجدیدنظر جدی و الگوبرداری از ارزشهایی که تاکنون جواب داده،از جمله  نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم در این زمینه می‌نمایم.

در مجلس دهم، نهایت انصاف و دقت را در تایید صلاحیت به خصوص اصولگرایان داشتیم و اجازه ندادیم مصالح عمومی کشور، بازیچه سیاست بازی ها شود.

از دوستان عضو هیات های نظارت  انتظار می رود، مصالح جناحی خود را مانعی در برابر حقوق انتخاب کنندگان ، انتخاب شوندگان و مصالح و منافع مناطق مختلف قرار ندهند. امروز و فردای ایران اسلامی، نیازمند بهره مندی از توان متخصصان در حوزه های مختلف است. بیایید و با رعایت انصاف ، عدالت و مصالح ملت و کشور، مصالح عمومی را وجه المصالحه منافع جناحی نکنید.

 فاعتبروا یا اولی الابصار

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.