بلینکن افشای اسرار نظامی اسرائیل از سوی جان کری را رد کرد

به گزارش  واشنگتن پست، آنتونی بلینکن در مصاحبه با سی ان ان اتهاماتی که وزیر خارجه اسبق آمریکا اسرار نظامی رژیم صهیونیستی را در اختیار وزیر خارجه ایران قرار داده، رد کرد. وزیر خارجه آمریکا گفت این اتهام کاملا بی اساس است و جای تاسف دارد که افراد هنوز سعی دارند با آن بازی سیاسی کنند.

جان کری نیز روز سه شنبه مطلع کردن محمدجواد ظریف از اسرار نظامی رژیم صهیونیستی در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا را تکذیب کرد. او در واکنش به انتشار فایل صوتی منتسب به وزیر خارجه ایران گفت من می‌توانم به شما بگویم که این داستان و این ادعا‌ها بی شک نادرست است. چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است، چه زمانی که من وزیر خارجه بودم و چه پس از آن.

در فایل صوتی منتسب به ظریف که روز جمعه شبکه سعودی ایران اینترنشنال منتشر کرد، وزیر خارجه کشورمان می‌گوید کری به او اطلاع داد که رژیم صهیونیستی حداقل ۲۰۰ بار به مواضع ایران در سوریه حمله کرده است. بلافاصله پس از درز این فایل صوتی شماری از مقامات و قانونگذاران حزب جمهوری خواه خواهان استعفای کری از مقام خود شدند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته در این خصوص اعلام کرد: این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست از سوی چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.