این نوشیدنی محبوب عمرتان را کوتاه می کند!

نتایج یک بررسی جدید که در آلمان انجام شده نشان می دهد بر خلاف تصورات قبلی مصرف مداوم شیر بر روی سلامت انسان اثرات منفی دارد و حتی عمر را کوتاه می کند.

یافته های مذکور حاصل سال ها تحقیق و بررسی در مورد اثرات مصرف شیر پاستوریزه حیوانات بر روی سلامت انسان هاست که نشان می دهد خود این شیر برای سلامتی مفید نیست، اما محصولات تخمیری به دست آمده از شیر اثرات مفیدی برای بدن دارند.

با توجه به میزان مصرف بالای شیر در کشور سوئد برای انجام این پژوهش از داده های موجود در این کشور استفاده شده است. قبلا پژوهش هایی در این زمینه در سوئد انجام شده بود که نشان می داد بین مصرف شیر پاستوریزه و مرگ و میر در این کشور رابطه ای وجود دارد. در عین حال ثابت شده بود باکتری های مفید موجود در محصولات تخمیری به دست آمده از شیر به حفظ سلامت انسان کمک می کنند.

تحقیق تازه که از این آدرس در دسترس است، نشان می دهد مصرف شیر پاستوریزه باعث افزایش نوعی مجموعه پروتئینی در بدن موسوم به mTORC1 می شود که سلسله واکنش های ناشی از فعالیت های آن در بدن به کاهش عمر انسان می انجامد. در مقابل محصولات تخمیرشده مانند ماست حاوی باکتری های اسید لاکتیک است که برخی عناصر نامطلوب موجود در شیر برای بدن مانند mTORC1  و نیز اگزوزوم ها و گالاکتوز را از بین می برد.

پیش از این بررسی های مستقل دیگری نشان داده بود مصرف بیش از حد شیر موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.